Ο ρόλος της Οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
1998
Ο ρόλος της Οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
1998
|
4 .1. Ορισμός
Ο άνθρωπος έχει την ανάγκη για σύντροφο, όχι μόνο για αναπαραγωγή, αλλά για ψυχική, νοητική και συναισθηματική ολοκλήρωση. Η ένωση αυτή βοηθάει στην εξάλειψη των λαθών, των σφαλμάτων του ατόμου, συντελεί στην ανάπτυξη της συζήτησης, συνεργασίας, εποικοδομητικού διαλόγου και στοχεύει στην συναισθηματική ολοκλήρωση.
Όταν λοιπόν, τα άτομα σε μια σχέση βλέπουν τον Ένα Άντρα και την Μια Γυναίκα, ξεπερνώντας την προσωρινή όψη, δημιουργούν το Μοναδικό Αντρόγυνο και καταλήγουν στον ιερό θεσμό του γάμου· και είναι ιερός γιατί ενώνονται δύο ψυχές και δημιουργείται η βάση για ένα νέο σύνολο και για ένα νέο οικοδομικό σύνολο.(16)
4.2. Σύζυγοι - Γονείς
Η λέξη σύζυγος προέρχεται από το αρχαίο ρήμα "ζεύγνυμι", το οποίο σημαίνει ότι δύο άτομα ζευγαρώνουν για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Οι δύο δυνάμεις τον συζύγων λειτουργούν σαν μια, κουβαλώντας μαζί τα βάρη κι έχουν σαν στόχο την συνέχιση της ζωής με διασταύρωση κοινών ενεργειών και την δημιουργία έργου και ζωής που επιλέγονται από τους ίδιους.(17)
Αντρόγυνο, λοιπόν είναι μια ενωμένη συνύπαρξη με στόχο την ολοκλήρωση της ζωής σε όλες τις εκδηλώσεις της, καθώς την αλληλοσυμπλήρωση και την αλληλοϋποστήριξη των ατόμων που το αποτελούν. Από τη στιγμή που δέχθηκαν να δοθούν ο ένας στον άλλον και να διαλύσουν τα προσωπικά τους "εγώ", δημιουργούν ένα σύνολο, εργάζονται συνειδητά και δημιουργούν ένα νέο ενωμένο σύνολο. Μέσα από αυτή τη σχέση δημιουργείται η εσωτερική πραγμάτωση και εξελίσσονται ομαλά. Η ένωση αυτή έχει δύο σκοπούς: την δόμηση οικογένειας και την εσωτερική εξέλιξη των ατόμων. (18)
Έτσι, λοιπόν. πραγματοποιείται ο γάμος, μετά από μια μακροχρόνια σχέση του ζευγαριού κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την νομιμοποίηση της σχέσης και την απόκτηση παιδιών.
4.3. Οικογένεια
Οικογένεια είναι μια κοινωνικά αναγνωρισμένη και παραδοσιακά καθιερωμένη μορφή συμβίωσης των μελών της κοινωνίας. Σχηματίζει την αρχική βιολογική και κοινωνική κοινότητα που συντελεί στην αναπαραγωγή της κοινωνίας. Μέσα στα πλαίσιά της δημιουργείται μια κοινότητα όπου τα μέλη της έχουν κοινούς δεσμούς, ψυχικούς και αίματος και ζουν κάτω από την ίδια στέγη.
Αποτελεί πρωταρχικό κύτταρο και οργανικό μέλος της κοινωνίας κάθε αλλαγή της οποίας επηρεάζει την οικογένεια και τους θεσμούς της. Κι αυτό συμβαίνει γιατί η οικογένεια μεταδίδει τον πολιτισμό, την μόρφωση, τη γλώσσα, διαμορφώνει τη συμπεριφορά, καταστέλλει τα ένστικτα, γι' αυτό κάθε αλλαγή στα κοινωνικά δεδομένα, επηρεάζει τους κόλπους της οικογενείας.(19)
Η οικογένεια προτού φτάσει στη σημερινή της μορφή, στην πυρηνική, πέρασε από πολλά στάδια, όπως είχαμε την - αμφισβητούμενη πια- μητριαρχική οικογένεια, την πατριαρχική, την μεγάλη - εκτεταμένη οικογένεια, ώσπου εξαιτίας της βιομηχανικής επανάστασης κατάληξε στην πυρηνική οικογένεια, η οποία αποτελείται από τους δύο γονείς και τα παιδιά. Γονείς ονομάζουμε τον άντρα και τη γυναίκα που έφεραν στον κόσμο ένα παιδί (βιολογικοί γονείς) και προσπαθούν με τον καλύτερο τρόπο να το διαπαιδαγωγήσουν και να του δώσουν τα κατάλληλα εφόδια για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της ζωής
Για να θεωρηθεί ένα ζευγάρι ως πατέρας και μητέρα του παιδιού τους, δεν αρκεί να το φέρουν στον κόσμο, να του δώσουν ζωή, ενώ από την άλλη η συμπεριφορά τους κάθε άλλο παρά γονεϊκή μπορεί να χαρακτηριστεί.
Οι γονείς για να φέρουν εις πέρας τον βαρύ αυτό κοινωνικό τίτλο, που φέρουν, θα πρέπει να αποκτήσουν γνώσεις για την ανατροφή των παιδιών τους ρωτώντας φίλους και εικδικούς ή διαβάζοντας βιβλία, να προετοιμαστούν για τις ευθύνες που θα αναλάβουν και να αντιμετωπίζουν τα ενδεχόμενα προβλήματα με θετική ψυχολογία και καλές προοπτικές.
Το χρέος που πρέπει να εκπληρώσουν είναι τριπλό:
- Να φροντίσουν για την καλή υγεία των παιδιών τους.
- Να μορφώσουν τα παιδιά τους με εγκυλοπαιδικές γνώσεις, αλλά και με γνώσεις που προέρχονται από την εμπειρία και τα βιώματα της ζωής.
- Να τα διαπαιδαγωγήσουν με τον πιο συμφέροντα τρόπο για τα ίδια τα παιδιά και να τα κοινωνικοποιήσουν από μικρή ηλικία.(20)
16) Λυκαρδοπούλου Κ. "Ο ρόλος του αντρόγυνου στη σημερινή Κοινωνία" , εκδ. Μέγας Σείριος, 1985, σελ. 43,67-69,81
17) Οπ.π. σελ 255
18) Οπ.π. σελ 10-12
19) Τσαρδάκη Δ. "Διαδικασίες κοινωνικοποίησης" εκδ. ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ, Αθήνα 1984, σελ. 34
20) Μουδατσάκη Δ. "Οικογένεια και παιδί", Ηράκλειο, 1995, σελ. 12-15
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ
Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google - Μάθετε περισσότερα...