Ο ρόλος της Οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
1998
Ο ρόλος της Οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
1998
|
Σε πολλές χώρες έχουν θεσμοθετηθεί νόμοι, οι οποίοι συμβάλλουν θετικά στην περισσότερη επαφή των γονιών με το παιδί και αφορούν κυρίως τους εργαζόμενους γονεις, οι οποίοι εξ αιτίας της ώρας που απουσιάζουν από το σπίτι δεν μπορούν να ασχοληθούν αποκλειστικά με τα παιδιά και αν θελήσουν να ασχοληθούν τα παιδιά με αυτούς τους βρίσκουν αδιάφορους και κουρασμένους.
Ας δούμε λοιπόν, κάποιες καινοτομίες που ευνοούν τους γονείς που αναγκάζονται να μένουν πολλές ώρες εκτός σπιτιού.
16.1. Άδεια γονεϊκότητας
Σε κάποιες χώρες, όπως στην Σουηδία και στην Αμερική, όταν οι γονείς αποκτούν παιδί, παίρνουν και οι δύο άδεια από την εργασία τους, για να τους δοθεί η ευκαιρία να γνωρίσουν το νεογέννητο και να ασχοληθούν περισσότερες ώρες μαζί του. Με την άδεια πατρότητας, ο πατέρας εκτός του ότι γνωρίζει το παιδί στα αρχικά στάδια της ζωής του, πράγμα που είναι σημαντικό για τις μετέπειτα σχέσεις τους, ταυτόχρονα φροντίζει και ξεκουράζει την σύζυγό του η οποία αναρρώνει.
Η άδεια πατρότητας δεν παραχωρείται στην Ελλάδα, μιας και οι εργοδότες δίνουν άδεια μόνο στις μητέρες. Υπάρχει βέβαια και η πιθανότητα να μην θέλει ο Έλληνας πατέρας την άδεια αυτή γιατί δεν συνηθίζεται στην χώρα μας, αλλά και γιατί υπάρχουν προκαταλήψεις στο θέμα αυτό.(91)
16.2. Διαφορετικές ώρες απασχόλησης των γονιών έξω από το σπίτι
Από πολλά νέα εργαζόμενα ζευγάρια έχει βρεθεί μια λύση, ώστε τα παιδιά να μην μένουν χωρίς την παρουσία του ενός από τους γονείς, δηλαδή, έχουν αποφασίσει να δουλεύουν διαφορετικές ώρες, ώστε να βρίσκονται πότε ο ένας και πότε ο άλλος στο σπίτι και έτσι τα παιδιά να μην μένουν μόνα τους. Η καινοτομία αυτή δίνει την ευκαιρία στους εργαζόμενους γονείς να ασχοληθούν περισσότερο με τα παιδιά τους, να παίξουν μαζί τους, να συζητήσουν, να βγουν για διασκέδαση. Αλλά και τα παιδιά ευχαριστιούνται με το να βλέπουν ότι οι γονείς τους ασχολούνται μαζί τους καθημερινά και όχι μόνο το Σαββατοκύριακο.(92)
16.3. Καταμερισμός εργασιών στο σπίτι
Σωστό είναι οι εργασίες και οι ρόλοι να μοιράζονται ισόνομα και ισότιμα ανάμεσα στο ζευγάρι, ώστε και η εργαζόμενη μητέρα να έχει βοήθεια στις οικιακές δουλειές, αλλά και ο πατέρας να ασχολείται περισσότερο με την αγωγή των παιδιών του.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το εξής: Τα παιδιά, βλέποντας την αρμονική συνεργασία, την αλληλοϋποστήριξη και τον ισότιμο καταμερισμό των εργασιών ανάμεσα στους γονείς, μαθαίνουν την αλληλεγγύη, την συνεργασία, δεν ξεχωρίζουν τις δουλειές σε αντρικές και γυναικείες, αρχίζουν από μικρή ηλικία και πιστεύουν στην ισότητα των φύλων και μεγαλώνουν με πρότυπα εργασίας και αλληλοκατανόησης.(93)
16.4. Φροντίδα μητέρας και νεογνού.
Ο ρόλος του πατέρα μόλις γεννήσει η γυναίκα του, είναι σημαντικός και καθοριστικός για τις μετέπειτα σχέσεις του με το παιδί. Θεωρείται ξεπερασμένη πια η άποψη ότι ο άντρας μένει αμέτοχος στον τοκετό και την αγωγή του παιδιού.
Ήδη πολλοί πατέρες, παίρνουν μαθήματα τοκετού, συμπαραστέκονται στις συζύγους τους, είναι μέσα στο χειρουργείο όταν γεννάει η γυναίκα και τώρα τελευταία αρκετοί είναι αυτοί που έχουν βοηθήσει στην γέννηση του παιδιού τους.
Έχει παρατηρηθεί, πως όσο περισσότερο οι γονείς αγαπούν τον γάμο τους, όσο πιο πολύ αγαπιούνται οι ίδιοι και νιώθουν ευτυχισμένοι, τόσο πιο αρμονικά αναπτύσεται το παιδί και τόσο πιο φυσιολογική είναι η διαπαιδαγώγισή του. Ο πατέρας που ασχολείται, φροντίζει και συζητάει με το παιδί, το βοηθάει πολύ στην μετέπειτα κοινωνικοποίησή του και στην ανάπτυξη των πνευματικών ιδιοτήτων του και από την άλλη δένεται ψυχικά πιο πολύ με την σύζυγό του.(94)
16.5. Μερική απασχόληση για τους γονείς.
Σε μερικά κράτη έχουν ψηφιστεί νόμοι οι οποίοι υποχρεώνουν τους εργοδότες να μειώνουν το ωράριο των εργαζομένων συζύγων όταν αποκτούν παιδί, ώστε να γυρνούν νωρίτερα σπίτι, να ασχολούνται πιο πολύ χρόνο με τα παιδά, ώστε να μη δημιουργείται αποξένωση μεταξύ γονιών και παιδιών.
Η καινοτομία αυτή δημιούργησε καλύτερες προϋποθέσεις για καλύτερη επαφή και ουσιαστικό δέσιμο των εργαζόμενων γονιών με το παιδί.(95)
91) Parke R "Ο πατέρας. Η συμβολή του στη διαμόρφωση του παιδιού" Εκδ. Κουτσούμπος, Αθήνα 1987, σελ.130-131
92) Οπ.π. σελ.254-257
93) Οπ.π. σελ.132-135
94) Οπ.π. σελ.43-46 και 58-62
95) Οπ.π. σελ.137-138
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ
Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google - Μάθετε περισσότερα...