Η εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο

 

Επιμέλεια Ιστοχώρου: Διον. Κ. Παρούτσας

Αρχικές και τελικές εκθέσεις Ενδοσχολικών Συντονιστών και Μεντόρων

Αγαπητοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,

Λόγω του ότι η επίσημη νομοθεσία και οι εγκύκλιοι του Υπουργείου, ελάχιστα διαλαμβάνουν σχετικά με το τι πρέπει να περιέχει ο αρχικός σχεδιασμός και η αποτίμηση του έργου των Ενδοσχολικών Συντονιστών, δοκίμασα να φτιάξω την παρούσα εφαρμογή ώστε να αποφευχθεί όσο το δυνατόν η γραφειοκρατεία και η σπατάλη του πολύτιμου χρόνου μας. Έτσι, αναλύοντας τη στοχοθεσία του Υπουργείου εντόπισα στη βιβλογραφία τις κατάλληλες ενέργειες που θα μπορούσαν να ακολουθηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ώστε να αποβεί το έργο μας αποτελεσματικότερο.

Στο πρώτο από τα επόμενα πάνελ, υπάρχουν, λοιπόν, ΟΛΕΣ οι πιθανές ενέργειες που θα μπορούσαν να αναληφθούν. Ωστόσο, είναι αδύνατο να υλοποιηθούν όλες.

Έτσι, προκειμένου να φτιάξετε τον σχεδιασμό σας, σκρολάρετε αργά προς τα κάτω στο πρώτο πάνελ και κάντε κλικ στις ενέργειες που ΔΕΝ ΠΡΟΤΙΘΕΣΘΕ να αναλάβετε. Αφήστε μόνο 2 ή 3 σε κάθε ενότητα. Αυτές που θα κλικάρετε θα επισημανθούν ως διαγραμμένες και δεν θα τυπωθούν. Στη συνέχεια, πατάτε "Κατέβασμα αρχείου Word" και voila! έχετε έτοιμο τον σχεδιασμό σας και το μόνο που χρειάζεται είναι να τον υπογράψετε!

Αν μετανιώσετε για κάποια επιλογή που διαγράψατε, απλά κλικάρετε εκ νέου πάνω της και θα επανενεργοποιηθεί.

Στο δεύτερο πάνελ υπάρχει η τελική αποτίμηση του έργου σας, η οποία δεν είναι ακόμη έτοιμη, ευελπιστώ μέχρι τον Μάιο να τη φτιάξω.

Και για να μην αφήσουμε παραπονεμένους τους Μέντορες, στο τρίτο πάνελ υπάρχει η Έκθεση Αποτίμησης και γι' αυτούς, μια γενικόλογη μορφή που μπορείτε αν θέλετε να επεξεργαστείτε

Ο σχεδιασμός αφορά εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων

Αρχικός Σχεδιασμός Ενεργειών Ενδοσχολικού Συντονιστή

Σχολική Μονάδα: ___________________

Συντονιστής: ___________________

Σχολικό Έτος: ___________________

1. Συντονισμός Εκπαιδευτικών Ομάδων και Ειδικοτήτων

  • Ομάδες εκπαιδευτικών που θα συντονιστούν:
    • Τάξεις: ___________________
    • Ειδικότητες: ___________________
  • Σχέδιο συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών:
    • Καθορισμός κοινών διδακτικών στόχων για κάθε τάξη και ειδικότητα.
    • Συνεργασία για τη δημιουργία ενιαίων εκπαιδευτικών υλικών και δραστηριοτήτων.
    • Τακτική ανταλλαγή διδακτικών πρακτικών και εμπειριών μέσα από μηνιαίες συναντήσεις.
    • Ανάπτυξη κοινών κριτηρίων αξιολόγησης για τους μαθητές με σκοπό την ομοιογένεια στη βαθμολόγηση.
    • Συλλογή και ανάλυση δεδομένων επίδοσης των μαθητών για την προσαρμογή της διδασκαλίας.
    • Ανάθεση ρόλων και αρμοδιοτήτων για την οργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων και εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων.
    • Διοργάνωση εργαστηρίων ή σεμιναρίων με εξωτερικούς συνεργάτες για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

2. Παρακολούθηση και Εποπτεία Διδακτικού Έργου

  • Καθορισμός στόχων για την παρακολούθηση της διδακτέας ύλης:
    • Εξασφάλιση της κάλυψης όλης της ύλης εντός των προβλεπόμενων χρονικών πλαισίων.
    • Παρακολούθηση της συμμόρφωσης με το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας.
    • Διασφάλιση ότι οι διδακτικές μέθοδοι ανταποκρίνονται στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.
    • Τακτική ανατροφοδότηση και προσαρμογή της διδασκαλίας βάσει της επίδοσης των μαθητών.
    • Διάγνωση κενών στη μάθηση και λήψη διορθωτικών μέτρων για την αναπλήρωση χαμένων ενοτήτων.
    • Ενσωμάτωση διαθεματικών δραστηριοτήτων και καινοτόμων προσεγγίσεων στη διδασκαλία για καλύτερη κατανόηση της ύλης.
    • Εξασφάλιση της συνέχειας και συνοχής της διδασκαλίας μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας τάξης ή ειδικότητας.
  • Προγραμματισμός επιμέρους διδακτικών ενοτήτων (ημερομηνίες, θέματα):
    • Κατανομή της ύλης ανά διδακτική ενότητα σε συμφωνία με το ετήσιο χρονοδιάγραμμα.
    • Προσδιορισμός των στόχων και των αναμενόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων για κάθε ενότητα.
    • Προγραμματισμός ημερομηνιών για την αξιολόγηση και επαναξιολόγηση μαθητών ανά διδακτική ενότητα.
    • Προσαρμογή του χρονοδιαγράμματος σε τυχόν έκτακτες συνθήκες ή απώλεια διδακτικού χρόνου.
    • Προσθήκη υποστηρικτικών υλικών και δραστηριοτήτων (όπως φύλλα εργασίας ή διαδραστικά μαθήματα) για συγκεκριμένες ενότητες.
    • Διοργάνωση κοινών μαθημάτων ή εργαστηρίων μεταξύ εκπαιδευτικών για ενότητες που απαιτούν διαθεματική προσέγγιση.
    • Σύνδεση της ύλης με εξωσχολικές δραστηριότητες ή εκδηλώσεις που υποστηρίζουν τα μαθησιακά αντικείμενα (π.χ. εκδρομές, μουσεία, εκθέσεις).

3. Σχεδιασμός και Οργάνωση Δράσεων για Επαγγελματική Ανάπτυξη

  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δράσεων/σεμιναρίων:
    • Διοργάνωση σεμιναρίων επιμόρφωσης σε σύγχρονες διδακτικές μεθόδους και τεχνολογίες.
    • Οργάνωση εργαστηρίων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων στη διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών και διαφορετικών επιπέδων μαθητών.
    • Πρόσκληση εξειδικευμένων εκπαιδευτών για σεμινάρια σε θέματα καινοτομίας και ψηφιακών εργαλείων στην εκπαίδευση.
    • Προγραμματισμός βιωματικών εργαστηρίων για την ανάπτυξη ομαδικής εργασίας και επικοινωνιακών δεξιοτήτων στους μαθητές.
    • Σεμινάρια για την ενσωμάτωση περιβαλλοντικών και κοινωνικών θεμάτων στα μαθήματα.
    • Προώθηση εξ αποστάσεως επιμορφωτικών δράσεων μέσω διαδικτυακών πλατφορμών.
    • Συμμετοχή σε διεθνή εκπαιδευτικά συνέδρια και προγράμματα ανταλλαγής εκπαιδευτικών.
  • Καλές πρακτικές για ανταλλαγή:
    • Δημιουργία κοινής βάσης δεδομένων με σχέδια μαθημάτων και φύλλα εργασίας για διαμοιρασμό.
    • Διοργάνωση εκπαιδευτικών ομάδων ανά ειδικότητα για ανταλλαγή εμπειριών και διδακτικών πρακτικών.
    • Ανάδειξη επιτυχημένων διαθεματικών προσεγγίσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εφαρμόστηκαν σε προηγούμενα σχολικά έτη.
    • Καθιέρωση μεντορικών σχέσεων μεταξύ έμπειρων και νέων εκπαιδευτικών για την καθοδήγηση στη διδασκαλία.
    • Προώθηση συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών για την οργάνωση εξωσχολικών δραστηριοτήτων, όπως εκπαιδευτικές εκδρομές ή θεατρικά έργα.
    • Δημιουργία εσωτερικών επιμορφωτικών ημερίδων για την παρουσίαση ερευνητικών εργασιών και καινοτόμων διδακτικών εργαλείων.
    • Εφαρμογή προγραμμάτων συνεκπαίδευσης με σκοπό τη διάχυση καλών πρακτικών μεταξύ σχολικών μονάδων.

4. Εφαρμογή Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Εργαλείων

  • Καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία που θα εισαχθούν:
    • Χρήση διαδραστικών πινάκων για την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε όλα τα μαθήματα.
    • Ενσωμάτωση ψηφιακών πλατφορμών (π.χ. Moodle, Google Classroom) για τη διαχείριση και διάχυση εκπαιδευτικού υλικού.
    • Ανάπτυξη ψηφιακών κουίζ και παιχνιδιών γνώσεων για την αξιολόγηση της προόδου των μαθητών με διασκεδαστικό τρόπο.
    • Χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για τη διδασκαλία φυσικών επιστημών και γεωγραφίας.
    • Εφαρμογή εργαλείων συνεργατικής μάθησης, όπως online πίνακες (π.χ. Padlet) και wiki για ομαδικά projects.
    • Εισαγωγή προγραμματιστικών εργαλείων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM (π.χ. Scratch, Arduino).
    • Ανάπτυξη διαδραστικών μαθησιακών μονοπατιών μέσω εκπαιδευτικών βίντεο και podcast για ανεξάρτητη μελέτη.
  • Συνεργασία με Σύμβουλο Εκπαίδευσης/Μέντορα:
    • Καθοδήγηση από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης για την επιλογή και εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων που ευθυγραμμίζονται με το Πρόγραμμα Σπουδών.
    • Συνεχής ανατροφοδότηση και υποστήριξη από τον Μέντορα σχετικά με την ενσωμάτωση των καινοτόμων εργαλείων στην καθημερινή διδασκαλία.
    • Συνεργασία για την προσαρμογή των εργαλείων στις ανάγκες διαφορετικών μαθησιακών επιπέδων και ρυθμών μάθησης.
    • Τακτικές συναντήσεις με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης για αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των νέων εργαλείων και συζήτηση βελτιώσεων.
    • Κοινός σχεδιασμός εκπαιδευτικών δράσεων που βασίζονται στα καινοτόμα εργαλεία, για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
    • Ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών με τον Σύμβουλο και τον Μέντορα, προκειμένου να βελτιωθούν τα εφαρμοζόμενα εργαλεία.
    • Συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τον Μέντορα, για την αποτελεσματική χρήση των καινοτόμων εργαλείων.

5. Υποστήριξη Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών

  • Καθοδήγηση και υποστήριξη προς νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς:
    • Παροχή σαφών οδηγιών για την οργάνωση και προγραμματισμό των μαθημάτων τους.
    • Τακτικές συναντήσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων και τη βελτίωση της διδασκαλίας τους.
    • Προσφορά εποικοδομητικής ανατροφοδότησης μετά από παρακολούθηση διδασκαλιών.
    • Συμβουλές για τη διαχείριση της τάξης και τις προκλήσεις πειθαρχίας.
    • Ενημέρωση για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών εργαλείων και των διαθέσιμων πόρων.
    • Υποστήριξη στη διαδικασία της αξιολόγησης και στην ανατροφοδότηση από τους μαθητές.
    • Παροχή καθοδήγησης για τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δράσεις και επιμορφωτικά σεμινάρια.
  • Ενέργειες για την ενσωμάτωση των νέων συναδέλφων:
    • Διοργάνωση εισαγωγικών συναντήσεων για τη γνωριμία των νέων εκπαιδευτικών με την ομάδα και τους στόχους του σχολείου.
    • Ανάθεση μεντόρων σε κάθε νεοδιόριστο εκπαιδευτικό για καθοδήγηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
    • Ενθάρρυνση για συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις της σχολικής μονάδας.
    • Παροχή υποστήριξης σε διοικητικά ζητήματα και διαδικασίες, όπως καταγραφή απουσιών και χρήση ψηφιακών συστημάτων.
    • Δημιουργία ομάδων υποστήριξης για την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών μεταξύ νέων και έμπειρων εκπαιδευτικών.
    • Προγραμματισμός κοινών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όπως συνδιδασκαλίες ή συνεργατικά projects, με τη συμμετοχή νέων και έμπειρων καθηγητών.
    • Συμμετοχή των νέων εκπαιδευτικών σε συναντήσεις για τη διαχείριση σχολικών θεμάτων, ώστε να ενταχθούν ομαλά στη σχολική κουλτούρα.

6. Οργάνωση Εκπαιδευτικών Διδασκαλιών

  • Προγραμματισμένες διδασκαλίες για παρακολούθηση:
    • Από τον Συντονιστή: ________________ (ημερομηνία)
    • Από τον Εκπαιδευτικό: _______________ (ημερομηνία)
    • Κοινή Διδασκαλία: _______________ (ημερομηνία)
  • Σχόλια/Στόχοι για τις διδασκαλίες:
    • Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών στρατηγικών που ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών.
    • Βελτίωση της ικανότητας του εκπαιδευτικού να προσαρμόζει τη διδασκαλία του στις ανάγκες και τα επίπεδα των μαθητών.
    • Ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
    • Παρατήρηση της χρήσης εκπαιδευτικών εργαλείων και της τεχνολογίας στη διδασκαλία, με σκοπό τη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης.
    • Εξέταση της ικανότητας του εκπαιδευτικού να διαχειρίζεται τη τάξη και να αντιμετωπίζει προκλήσεις κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
    • Σύνδεση της διδασκαλίας με τις πραγματικές ανάγκες και ενδιαφέροντα των μαθητών για την αύξηση των κινήτρων.
    • Παροχή εποικοδομητικής ανατροφοδότησης για την επαγγελματική ανάπτυξη και τη βελτίωση της διδακτικής πρακτικής του εκπαιδευτικού.

7. Συνεργασία με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής

  • Θέματα που θα συζητηθούν με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής:
    • Ανάγκες και προγραμματισμός δραστηριοτήτων που προάγουν τη σχολική ψυχική υγεία και ευημερία των μαθητών.
    • Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς και στρατηγικές παρέμβασης για μαθητές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές προκλήσεις.
    • Στρατηγικές για την προώθηση της σχολικής ένταξης και της αποδοχής διαφορετικότητας.
    • Ανάγκες εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων που υποστηρίζουν την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση.
    • Σύνθεση και ανάλυση δεδομένων που αφορούν τη συμμετοχή και την αποδοχή μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες.
    • Συνεργασία για την προώθηση της επικοινωνίας και του διαλόγου μεταξύ μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
  • Ενέργειες για τη διαχείριση μαθητών/κοινωνικών ζητημάτων:
    • Δημιουργία προγραμμάτων υποστήριξης για μαθητές που παρουσιάζουν ανάγκες σε ψυχολογική υποστήριξη ή συμβουλευτική.
    • Οργάνωση δραστηριοτήτων που προάγουν τη θετική κοινωνική αλληλεπίδραση και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
    • Εφαρμογή στρατηγικών για τη διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ μαθητών και προώθηση της συνεργασίας.
    • Ενημέρωση και εκπαίδευση εκπαιδευτικών σχετικά με θέματα σχολικής ψυχικής υγείας και κοινωνικής υποστήριξης.
    • Συνεργασία με γονείς και κηδεμόνες για την ενίσχυση του δικτύου υποστήριξης μαθητών.
    • Ενθάρρυνση των μαθητών να συμμετέχουν σε ομάδες ή κλαδικές δραστηριότητες που προάγουν την ενσωμάτωσή τους στη σχολική κοινότητα.
    • Δημιουργία πλατφορμών επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολικού προσωπικού για τη διαχείριση και αναφορά ζητημάτων κοινωνικής φύσης.

8. Προγραμματισμός και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου

  • Στόχοι για τον προγραμματισμό του σχολικού έτους:
    • Δημιουργία ενός ολιστικού προγράμματος σπουδών που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών και να προάγει τη διαρκή μάθηση.
    • Ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών ομάδων για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων και εργαλείων.
    • Ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων στους μαθητές μέσω διαθεματικών δράσεων.
    • Σχεδίαση προγραμμάτων που θα προάγουν την κοινωνική ενσωμάτωση και την αποδοχή διαφορετικότητας στο σχολικό περιβάλλον.
    • Εφαρμογή στρατηγικών για την παρακολούθηση της προόδου των μαθητών και την έγκαιρη παρέμβαση σε περιπτώσεις δυσκολιών.
    • Δημιουργία ενός πλαισίου υποστήριξης για νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ώστε να ενταχθούν ομαλά στη σχολική κοινότητα.
  • Κριτήρια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου:
    • Βαθμός ικανοποίησης μαθητών και γονέων σχετικά με τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
    • Πρόοδος των μαθητών στα διδακτικά αντικείμενα, με βάση τις προκαθορισμένες επιδόσεις και στόχους.
    • Συμμετοχή και ενεργός συμμετοχή των μαθητών στις εκπαιδευτικές διαδικασίες και δραστηριότητες.
    • Εφαρμογή και αποτελεσματικότητα καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων και μεθόδων στη διδακτική πρακτική.
    • Συνεργασία και υποστήριξη μεταξύ εκπαιδευτικών και συντονιστών στη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος σπουδών.
    • Ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών αξιολόγησης που να αντικατοπτρίζουν την πρόοδο και τις ανάγκες των μαθητών.

9. Άλλες Ενέργειες (προαιρετικές)

  • Άλλα προτεινόμενα σημεία για ενέργειες ή δράσεις:
    • Διοργάνωση ημερίδων ή σεμιναρίων με θέμα τη σύγχρονη εκπαιδευτική πρακτική και τις καινοτομίες στη διδασκαλία.
    • Δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την ανταλλαγή υλικού και πόρων μεταξύ εκπαιδευτικών.
    • Ανάπτυξη προγραμμάτων συνεργασίας με τοπικούς φορείς για τη συμμετοχή μαθητών σε κοινωνικές δράσεις.
    • Υλοποίηση διαγωνισμών ή προγραμμάτων που να προάγουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στους μαθητές.
    • Δημιουργία ομάδων εργασίας για την αξιολόγηση και αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
    • Προγραμματισμός εκπαιδευτικών επισκέψεων ή συνεργασιών με άλλες σχολικές μονάδες για την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών.
  • Προτάσεις από άλλους συντονιστές ή εκπαιδευτικούς:
    • Εισαγωγή προγραμμάτων ψυχικής υγείας και υποστήριξης για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
    • Δημιουργία κύκλων υποστήριξης για την καλλιέργεια θετικών σχέσεων μεταξύ μαθητών.
    • Πρόταση για την ανάπτυξη ενός προγράμματος για την προώθηση της οικολογικής συνείδησης και βιωσιμότητας.
    • Ενθάρρυνση συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για τη συνολική τους ανάπτυξη.
    • Σχεδιασμός εργαστηρίων με εκπαιδευτικούς για την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τη διαρκή επιμόρφωση.
    • Προτάσεις για τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

10. Σχόλια/Παρατηρήσεις:






 

Αποτίμηση έργου Ενδοσχολικού Συντονιστή

(Υπό κατασκευή)

 

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΜΕΝΤΟΡΑ

Σχολικό Έτος  
Σχολική Μονάδα  
Ονοματεπώνυμο Μέντορα  
Ονοματεπώνυμο Νέου Εκπαιδευτικού  
Ημερομηνία Υποβολής  

Εισαγωγή

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους________________, ανέλαβα τον ρόλο του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα με στόχο την υποστήριξη του/της νέου/ας εκπαιδευτικού ________________________________, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, στη σχολική μας μονάδα. Οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν εντός του πλαισίου αυτού περιλάμβαναν καθοδήγηση στη διδασκαλία, υποστήριξη στην προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον και ανάπτυξη εκπαιδευτικών δεξιοτήτων.

Δράσεις και Ενέργειες Κατά τη Διάρκεια του Έτους

  1. Πρώτη Συνάντηση και Εισαγωγή στο Σχολικό Πλαίσιο
    • Στόχος: Εισαγωγή του/της νέου/ας εκπαιδευτικού στη σχολική κουλτούρα και περιβάλλον.
    • Ημερομηνία: [Ημερομηνία]
    • Περιγραφή: Καθοδηγήθηκε ο/η νέος/α εκπαιδευτικός στις διαδικασίες της σχολικής μονάδας, στους κανονισμούς λειτουργίας και στην επικοινωνία με το προσωπικό.
  2. Καθοδήγηση στη Διδακτική Πράξη
    • Στόχος: Υποστήριξη στη διαχείριση της διδακτικής ύλης και στη βελτίωση των παιδαγωγικών δεξιοτήτων.
    • Δραστηριότητες:
    • Παρατήρηση και ανατροφοδότηση σε τρεις (3) διδασκαλίες:
    • α) Μάθημα από τον μέντορα, με τον νέο εκπαιδευτικό ως παρατηρητή (Ημερομηνία: ________________).
    • β) Μάθημα από τον νέο εκπαιδευτικό, με τον μέντορα ως παρατηρητή (Ημερομηνία: ________________).
    • γ) Συνδιδασκαλία (Ημερομηνία: ________________)
  1. Υποστήριξη στη Διαχείριση Τάξης
    • Στόχος: Καθοδήγηση για την αποτελεσματική διαχείριση των μαθητών και της τάξης.
    • Περιγραφή: Παρείχα συμβουλές και πρακτικές μεθόδους διαχείρισης, ανταλλάσσοντας απόψεις με τον νέο εκπαιδευτικό.
  2. Συνεργασία και Επικοινωνία με Γονείς
    • Στόχος: Παροχή συμβουλών για την ορθή επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες.
    • Δραστηριότητες: Προτάσεις και καθοδήγηση για τη σωστή ενημέρωση και την επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών.
  3. Υποστήριξη στην Επίλυση Εκπαιδευτικών Ζητημάτων
    • Στόχος: Παροχή βοήθειας στην επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
    • Περιγραφή: Συζητήθηκαν διάφορα θέματα που αντιμετώπισε ο νέος εκπαιδευτικός, προσφέροντας λύσεις και εναλλακτικές προσεγγίσεις.

Αποτελέσματα και Ανατροφοδότηση

Οι ενέργειες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τη σταδιακή ενσωμάτωση του/της νέου/ας εκπαιδευτικού στο σχολικό πλαίσιο και την ενδυνάμωση των διδακτικών του/της δεξιοτήτων. Η συνεργασία μας υπήρξε εποικοδομητική, με θετική ανατροφοδότηση τόσο από τον ίδιο/α τον/την εκπαιδευτικό όσο και από τους μαθητές.

Συμπεράσματα και Προτάσεις

Η διαδικασία καθοδήγησης ήταν επιτυχής, με τον/την νέο/α εκπαιδευτικό να έχει βελτιώσει σημαντικά τις δεξιότητές του/της στον τομέα της διδασκαλίας. Προτείνεται η συνέχιση της υποστήριξης την επόμενη σχολική χρονιά, ώστε να ενισχυθούν περαιτέρω οι δεξιότητες και να αντιμετωπιστούν τυχόν νέες προκλήσεις.

 

Ο/η Μέντορας

 

____________________________

Διαδώστε το!

Pin it

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google - Μάθετε περισσότερα...