|
|
|
||
Αγαπητοί συνάδελφοι καλώς ήλθατε
Είναι γεγονός ότι μετά την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην εκπαιδευτική μας πραγματικότητα τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων περιήλθαν σε δεύτερη μοίρα, καθώς αυτά υπήρξαν επί μια 20ετία το όχημα με το οποίο υλοποιούνταν η Ευέλικτη Ζώνη. Ωστόσο εκείνο που συνέβη στην πραγματικότητα είναι ότι απλά μετονομάστηκαν σε Εργαστήρια Δεξιοτήτων και υπέλαβαν μια υποχρεωτική διάσταση. Τα Προγράμματα αυτά έφεραν τη χώρα μας σε μια από τις πιο αξιοζήλευτες θέσεις πανευρωπαϊκά σε σχέση με την υλοποίηση της καινοτομίας, (έχω υπόψη μου συγκεκριμένες μελέτες και μεταπτυχιακά, καθώς και προσωπική εμπειρία μετά από συμμετοχή σε 4 προγράμματα Erasmus) , παράλληλα με την ύπαρξη των ΚΕΠΕΑ (παλιότερα ΚΕΠ) οδήγησαν στην εκτόξευση του αριθμού των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα οποία συμμετείχαν τα σχολεία τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ωστόσο καθώς ο ενθουσιασμός (και ο κουρνιαχτός) για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων κατακάθεται, είναι ολοφάνερο ότι η διαθεματική προσέγγιση των Προγραμμάτων Σ.Δ. και το ιδιαίτερα πλούσιο υλικό που έχει παραχθεί ήδη και βρίσκεται διαθέσιμο στις διάφορες εκπαιδευτικές πλατφόρμες είναι μια μοναδική πηγή για το στήσιμο ενός επιτυχούς Εργαστηρίου Δεξιοτήτων. Παράλληλα, καθώς όποιος υλοποιεί τέτοιο πρόγραμμα λαμβάνει Βεβαίωση Υλοποίησης, είναι επίσης ένα εξαιρετικό εργαλείο για να αποδείξεις ότι πραγματοποίησες το Εργαστήριο και να εμπλουτίσεις τον φάκελό σου για κάθε (χρειαζούμενο ή αχρείαστο) ενδεχόμενο.
Κάθε χρόνο, τον Νοέμβριο εκδίδεται η σχετική εγκύκλιος η οποία στη δεύτερη σελίδα περιλαμβάνει πάντα το εξής εδάφιο:
«Ειδικότερα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση …τα Προγρ. Σχ. Δρ., σχεδιάζονται και εφαρμόζονται στο πλαίσιο της διδασκαλίας …των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων …… ώστε, μέσω της διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης, να επεκτείνεται το περιεχόμενο των προτεινόμενων θεμάτων και να διερευνώνται όλες οι πτυχές του επιλεγμένου θέματος».
Ως εκ τούτου είναι ολοφάνερο ότι μπορείτε να δηλώσετε ως Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων και κάποιο (ή όλα) από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που υλοποιείτε, ώστε να έχετε το περιθώριο διεύρυνσης του περιεχομένου του εργαστηρίου και να λάβετε τη σχετική βεβαίωση. Για τα μικρά σχολεία που δεν υποχρεούνται να υλοποιήσουν Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα προγράμματα αυτά αποτελούν τον καλύτερο τρόπο διαθεματικής εργασίας.
Βέβαια το δυσκολότερο και πιο χρονοβόρο πράγμα σε αυτή τη διαδικασία είναι η συμπλήρωση του σχετικού τετρασέλιδου εγγράφου. Εδώ έρχεται να δώσει λύση η παρούσα ιστοσελίδα. Αυτό που έχετε να κάνετε μόνο είναι να δώσετε τα στοιχεία σας καθώς και τα στοιχεία του σχολείου σας Στη συνέχεια επιλέγετε το είδος του Προγράμματος που θα υλοποιήσετε, δηλαδή αν είναι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων ή Αγωγής Σταδιοδρομίας (για το Γυμνάσιο). Ανάλογα με τη θεματική, εμφανίζονται αυτόματα, λίστες με στόχους, ενέργειες, μεθοδολογίες κλπ, από τις οποίες με καμιά δεκαριά κλικ διαλέγετε τις κατάλληλες, πατάτε το πλήκτρο Εξαγωγή σε Word και είστε έτοιμοι!
Απλά τυπώνετε, υπογράφετε το έγγραφο εσείς και ο διευθυντής, το στέλνετε στην Πρωτοβάθμια!
Πατήστε εδώ για να ξεκινήσετε
Σχ. Έτος: | |
Ημερομηνία : | |
Αριθ. Πρωτ.: | |
Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: | |
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ : | |
ΤΗΛ: | |
ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: | |
Email Σχολείου: | |
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ/ΝΤΡΙΑΣ: |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Ονοματεπώνυμο: | |
Ειδικότητα: | |
Τηλ. επικοινωνίας: | |
Δ/νση Ηλ. Ταχυδρομείου: |
ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1.
Ονοματεπώνυμο: | |
Ειδικότητα: | |
Δ/νση Ηλ. Ταχυδρομείου: |
ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ | |
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ |
2.
Ονοματεπώνυμο | |
Ειδικότητα | |
Δ/νση Ηλ. Ταχυδρομείου |
ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ | |
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ |
ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Αρ. Πράξης | : |
Ημερομηνία | : |
ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : | |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : | |
ΣΥΝΟΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : | |
ΤΑΞΕΙΣ/ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ: |
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΟΜΑΔΑΣ
(Για τα προγράμματα που υλοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος - Δεν αφορά το Δημοτικό)
ΗΜΕΡΑ: | ΩΡΑ: | ΤΟΠΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ |
|
|
|
|
|
|
ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; |
Είδος Προγράμματος: |
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
(Κατά τον σχεδιασμό λαμβάνονται υπόψη οι βασικές αρχές που διέπουν την υλοποίησή του.)
ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:
(Επιλέξτε από την παρακάτω λίστα. Η λίστα μεταβάλλεται ανάλογα με το είδος του προγράμματος που θα επιλέξετε πιο πάνω
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ-ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
(Ποιες διαστάσεις του θέματος θα προσεγγίσετε; Επιλέξτε 3-4)
|
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Επιλέξτε 4-5 στόχους)
|
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ (Επιλέξτε ή απο-επιλέξτε ό,τι χρειάζεται)
Η μεθοδολογία υλοποίησης ενός διαθεματικού πρότζεκτ στο σχολείο περιλαμβάνει διάφορα στάδια και τεχνικές που βοηθούν τους μαθητές να συνδέσουν γνώσεις και δεξιότητες από διαφορετικά γνωστικά πεδία. Η μεθοδολογία που σχεδιάζεται να ακολουθηθεί είναι η εξής: 1. Καθορισμός Στόχων και Θεματικής Ενότητας 2. Σχεδιασμός και Οργάνωση του Πρότζεκτ 3. Ανάπτυξη Διδακτικών Δραστηριοτήτων και Υλικών 4. Συλλογή Δεδομένων και Πληροφοριών 5. Επεξεργασία και Ανάλυση Δεδομένων 6. Παρουσίαση Αποτελεσμάτων 7. Αξιολόγηση και Αναστοχασμός Η υλοποίηση ενός διαθεματικού πρότζεκτ με αυτή τη μεθοδολογία θα βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν κρίσιμες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, ενώ θα τους επιτρέψει να δουν την εφαρμογή της γνώσης σε πραγματικά προβλήματα και καταστάσεις. |
Δ1. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ : |
|
Δ2. ΠΟΙΟΝ ΜΗΝΑ ΑΝΑΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ; |
Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
|
|
ΣΤ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ)
|
|
Ζ. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ (Επιλέξτε όσα σκοπεύετε να υλοποιήσετε)
|
Η. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
(Επιλέξτε το μήνα που θα ξεκινήσει η κάθε δράση)
Διερεύνηση θέματος: | |
Επεξεργασία: | |
Υλοποίηση δράσεων: | |
Επισκέψεις: | |
Παρουσίαση: | |
Αποτίμηση: |
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ