Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωK ή cookies)  κυρίως για προβολή διαφημίσεων της Google  - Μάθετε περισσότερα...

Επιμέλεια ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 
 


 ΑρχικήΕπικοινωνία | Ταυτότητα | Πλοήγηση | Downloads


 
 


Project : Φωτογραφία - Ανακαλύπτω, μαθαίνω, χειρίζομαι 

 

Τάξη  : 

  Δ΄1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου

Δάσκαλος  : 

  Διον.Κ.Παρούτσας

Project  : 

  Φωτογραφία : Γνωριμία - Τεχνικές - Δράση

Περίοδος Υλοποίησης :

  Μάρτιος - Απρίλιος 2002

 

Εργασία Δεύτερης ομάδας

 

Η αρχή του μαθήματος ήταν η εξής:

Μια μέρα ο κύριος έφερε στην τάξη μια φωτογραφική μηχανή και μας εξήγησε πως για να τραβήξεις μια φωτογραφία θέλει τα εξής πράγματα: Όταν κοιτάς το σκόπευτρο, έχει κάποια φωτάκια που το χρώμα τους είναι κόκκινο και πράσινο. Για να τραβήξεις καλή φωτογραφία όμως πρέπει να έχεις ρυθμίσει την ταχύτητα και το φωτάκι στο σκόπευτρο να είναι πράσινο.

 Όταν μάθαμε τα απαραίτητα βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και ο καθένας τράβηξε από μία φωτογραφία. Η μηχανή λεγόταν Polaroid δηλαδή αυτόματη μηχανή. Με τον καιρό ο κύριος μας εξήγησε κι άλλα πράγματα για τη φωτογραφία. Δηλαδή όταν τραβάμε μια φωτογραφία να μην είναι άλλος μπροστά κι άλλα πολλά. Όταν τελικά τα μάθαμε όλα βγήκαμε έξω και τραβήξαμε φωτογραφίες. Ο καθένας προσπάθησε να τραβήξει όσο πιο καλές φωτογραφίες μπορούσε. Αυτό το μάθημα μου άρεσε πιο πολύ από άλλα μαθήματα.

Θανάσης Φακίτσας


 

 

Με τον κύριό μας Διονύση Παρούτσα, βγήκαμε στην αυλή με μια Polaroid. Τραβήξαμε από μια φωτογραφία το κάθε θρανίο. Μετά από λίγες μέρες βγήκαμε στην αγορά, χωριστήκαμε σε ομάδες και πήραμε αυτόματες μηχανές. Είχαμε δικαίωμα να τραβήξουμε από 5 φωτογραφίες. Εγώ έβγαλα τις δικές μου και με την ίδια μηχανή έβγαλαν και οι συμμαθητές μου. Πήγαμε σε κάτι σκυλάκια, στην εκκλησία, στην πλατεία και τα μαγαζιά. Εκείνη η ημέρα ήταν Παρασκευή. Ο κύριός μας, μας εξήγησε πολλά πράγματα για τη φωτογραφία, όπως π.χ. ότι δεν πρέπει να υπάρχουν αντικείμενα μπροστά από τον φακό όταν βγάζουμε φωτογραφίες. Μας είπε για τις ρυθμιζόμενες μηχανές, πώς να τις ρυθμίζουμε και πώς είναι το σωστό. 

Αυτά μας είπε ο κύριός μας για τη φωτογραφία.

Δημήτρης Χαλκιάς


 

 

Στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης ο κύριός μας μας έφερε μια φωτογραφική μηχανή που μέσα είχε ένα στερεωτικό και από κάτω έβγαινε η φωτογραφία βρεγμένη με στερεωτικό. Την άφηνες στο φως να στεγνώσει το στερεωτικό και η φωτογραφία είναι έτοιμη. Μετά από δύο εβδομάδες περίπου, πήγαμε στην αγορά με κανονικές φωτογραφικές μηχανές και βγάλαμε πέντε φωτογραφίες το κάθε παιδί. Την εργασία αυτή την ονομάσαμε Έκθεση Φωτογραφίας. Για να βγουν οι φωτογραφίες καλές δεν πρέπει να κουνιόμαστε και πρέπει να την έχουμε ρυθμισμένη καλά.

Χαράλαμπος Χατζόπουλος


 

 

Πριν από ένα μήνα περίπου ο Δάσκαλός μας είχε φέρει στο σχολείο μια αυτόματη μηχανή. Μας είπε πώς βγαίνει η φωτογραφία. Αυτή η μικρή φωτογραφία, άμα μπορούσαμε να την κοιτάξεις από πλάγια με μεγεθυντικό φακό, φαίνεται κάπως χοντρή. Είναι γιατί έχει στήλες με χρωματισμένα μπαλάκια. Όταν χτυπάει το φως πάνω τους, αυτά βγαίνουν μπροστά κι έτσι φαίνεται η εικόνα. Ύστερα κάτω από τη φωτογραφία υπάρχει ένα υγρό. Μέσα η φωτογραφική μηχανή έχει δύο τροχούς, που καθώς γυρνάνε πιέζουν το υγρό και  χύνεται πάνω στη φωτογραφία. Έτσι τα μπαλάκια κολλάνε το ένα με το άλλο και σχηματίζεται η φωτογραφία. 

Μόλις μάθαμε για τη φωτογραφία πήγαμε και τραβήξαμε μερικές στην πλατεία και σε μερικά μαγαζιά. Το κάθε παιδί έβγαλε από 5 φωτογραφίες.

Ελένη Βονόρτα


 

Πριν από 2 μήνες ο κύριός μας Διονύσιος Παρούτσας μας έφερε στο σχολείο φωτογραφικές μηχανές και μας είπε πώς να τις χειριζόμαστε. Μια ηλιόλουστη μέρα του Απρίλη, ο κύριος μας πήγε στην αγορά. Εμείς τα παιδιά βγάζαμε από 5 φωτογραφίες. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες. Τα θέματα ήταν : "Μαγαζιά" ,"Κίνηση" και τους ανθρώπους να δουλεύουν. Μετά από 3 ώρες γυρίσαμε στο σχολείο και είπαμε ποιες φωτογραφίες ήταν οι καλύτερες. Μετά από 15 μέρες ο κύριός μας μας έφερε μια αυτόματη μηχανή. Μας μίλησε για την αυτόματη μηχανή και μετά βγήκαμε στο προαύλιο του σχολείου και τραβήξαμε φωτογραφίες.

Βγάλαμε τα δέντρα, τα λουλούδια που μοσκοβολάνε, τις τάξεις, τις βρύσες και το κυλικείο.

Ελένη Χειμάρα


 

Πριν από 2 μήνες ο κύριός μας Διονύσιος Παρούτσας μας έφερε στο σχολείο καινούριες και παλιές φωτογραφικές μηχανές για να μάθουμε πώς να βγάζουμε φωτογραφίες κα πώς να τις χειριζόμαστε. Μια ηλιόλουστη και ζεστή μέρα, ο κύριός μας, μας έβγαλε στην αγορά για να βγάλουμε φωτογραφίες τον κόσμο που δουλεύει, την κίνηση και την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Πήγαμε στα Σούπερ Μάρκετ όπου βγάλαμε φωτογραφία τον κόσμο να ψωνίζει και τους ταμίες να πληρώνονται. Έπειτα πήγαμε στην παιχνιδούπολη και βγάλαμε όλα τα παιχνίδια και τα παιδιά που μέσα στην παιχνιδούπολη παρακαλούσαν τη μητέρα τους να τους πάρει παιχνίδια ή ένα ποδήλατο ή μία μπάλα ή ένα πατίνι για να κάνουν πατινάζ. Μετά πήγαμε στο ανθοπωλείο, όπου βγάλαμε φωτογραφία έναν μεγάλο παπαγάλο, πολύχρωμο. Και τέλος πήγαμε σ' ένα μαγαζί και φωτογραφίσαμε την κυρία που το είχε, τις κάρτες κι όλα τα είδη δώρων. 

Στην αγορά κάτσαμε περίπου 2 ώρες.

Μελίνα Κουρκούνη


 

Η Ελευθερία έχει μια μικρή δυσκολία στο γράψιμο, αλλά τράβηξε εκπληκτικές φωτογραφίες!!! Και μάλιστα τις περισσότερες απ' όλους!!


 

 
 

Βιβλιογραφική αναφορά:

Παρούτσας Δ.,Κ., (2002) Project  Φωτογραφία : Ανακαλύπτω, μαθαίνω, χειρίζομαι , ανακτήθηκε την από https://www.paroutsas.gr/project/index.htm

 
     
     
 
 
  Σημείωση :
 Όλα τα παραπάνω καθώς και οι υπόλοιπες πληροφορίες, σχετικά με τη φωτογραφία περιέχονται στο "Βιβλίο της Έγχρωμης Φωτογραφίας" του Adrian Bailay & Adrian Holloway, εκδόσεις Grapholine, Trilofos, Thessalonikiείναι και είναι copyright της Dorling Kindesley Limited, London, από το 1979. Για την ελληνική γλώσσα και για όλο τον κόσμο © 1983, Σταύρος Μωρεσόπουλος. Στην ιστοσελίδα αυτή παρέχονται ενδεικτικά ως βιβλιογραφία στην παρούσα ακαδημαϊκή εργασία και έχουν έννοια απλής αναφοράς στο συγκεκριμένο βιβλίο.
 
     
     
 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

 Καθημερινή Διδακτική
[Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου] [Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία] [Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία] [Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα] [Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη] [Υπολογισμός κανονικής προϋπηρεσίας] [Πρόγραμμα υπολογισμού προϋπηρεσίας ωρομισθίων] [Πρόγραμμα υπολογισμού κατανάλωσης υγρών καυσίμων]
 Αυτόνομες Ενότητες
[Πελοποννησιακός Πόλεμος:  Βραβευμένο Παιχνίδι] [Τουριστικός Οδηγός Ευρυτανίας] [Ναρκωτικά: Πρόληψη και αντιμετώπιση] [Αρχές Γλωσσολογίας] [Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί] [Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού] [Πρώτες Βοήθειες] [Σχέδια Μαθημάτων για την προαγωγή της προστασίας των παιδιών] [Υπολογισμός Μορίων: Ποια σχολή να διαλέξω;] [Υπολογισμός Αναγνωσιμότητας Κειμένων]
 Επιστημονικά   Θέματα
[Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας] [Διδακτική της Γλώσσας] [Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά] [Διδακτική της Ιστορίας] [Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης] [Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου] [Διδακτική των Φυσικών Επιστημών] [Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης] [Γίνετε ποιητές: Στοιχεία στιχουργικής] [Υπολογιστής Αναγνωσιμότητας Κειμένων[Συγκριτική Παιδαγωγική ] [Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη] [Ψυχολογία] [Ειδική Αγωγή] [Στασιμότητα και απόρριψη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο] [Αλλαγές στην ταυτότητα του παιδιού και του εφήβου] [Εκπαίδευση και γνωστικές αλλαγές στη Μέση Παιδική Ηλικία] [Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γλωσσική ανάπτυξη] [Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο ] [Διαφορές συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ] [Εκπαίδευση ενηλίκων: Προβλήματα και θεωρητικές απόψεις] [Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό] [Επιθετικότητα στο σχολείο] [Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση:  Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία]
Ύλη για Διδασκαλεία & Εξετάσεις
[Εξεταστέα Ύλη  για τα Διδασκαλεία ] [Σημειώσεις Διδακτικής] [Σημειώσεις Ψυχολογίας] [Σημειώσεις Λογοτεχνίας ] [Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης] [Τι σημαίνει διαχείριση της Αλλαγής] [Η ψυχολογία των κινήτρων]
Ευέλικτη Ζώνη
[Θεωρητικό Υπόβαθρο] [Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο] [Τα προαιρετικά προγράμματα γενικά] [Σχέδιο Εργασίας:] [Φωτογραφία] [Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος] [Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"] [Σχέδιο Εργασίας: Η δημιουργία των Εποχών του Έτους ] [Σχέδιο Εργασίας: Οι σεισμοί στον τόπο μου] [Μάθετε τον κώδικα Μορς] [5 ρώσικα παραμύθια σε εικονογράφηση Ιβάν Μπιλίμπιν]
Διάφορα τεστ κουίζ και παιχνίδια
[Παιχνίδια - Διάφορα Χρήσιμα- Τεστ Ευφυΐας και προσωπικότητας]
 
 

Επισκέψεις από 1-1-2005: