Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωK ή cookies)  κυρίως για προβολή διαφημίσεων της Google  - Μάθετε περισσότερα...

Επιμέλεια ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 
 


 ΑρχικήΕπικοινωνία | Ταυτότητα | Πλοήγηση | Downloads


 
 

Πληροφοριακό υλικό για το Project "Φωτογραφία"

Η φωτογραφική μηχανή

Είδη μηχανών

Κρατώντας τη μηχανή

Σκόπευτρο και εστίαση

Διάφραγμα-Ταχύτητα 

Βάθος Πεδίου


Κρατώντας και Στηρίζοντας τη Μηχανή

Ο τρόπος που κρατάτε τη μηχανή σας και το σημείο λήψης είναι τόσο σπουδαία όσο και το είδος της έκθεσης που θα χρησιμοποιήσετε ή το θέμα που θα διαλέξετε. Πριν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε μια καινούρια μηχανή, εξοικειωθείτε με τους χειρισμούς της. Σε μια μηχανή 35 mm πιθανότατα θα χρησιμοποιήσετε το αριστερό σας χέρι για την εστίαση και το διάφραγμα και το δεξί για το κουμπί λήψης και το όπλισμα της μηχανής Εξασκηθείτε φέρνοντας τη μηχανή στο επίπεδο σκόπευσης, εστιάζοντας, διαλέγοντας ταχύτητα και διάφραγμα, πατώντας το κουμπί και οπλίζοντας μέχρι να συνηθίσετε τη λειτουργία της.

Για να αποφύγετε το κούνημα της μηχανής κρατήστε την κατά τη διάρκεια της λήψης χρησιμοποιώντας όλο το σώμα σας σαν ένα σταθερό στήριγμα Αν μπορείτε, ακουμπήστε σε έναν τοίχο ή τοποθετήστε τη μηχανή πάνω σε μια σταθερή επιφάνεια Πάρτε μεγαλύτερες προφυλάξεις όταν χρησιμοποιείτε μια μηχανή μικρού φορμά ή ένα τηλεφακό ή "panning" για ένα κινούμενο θέμα. Να διαλέξετε τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα φωτοφράκτη και ένα τρίποδο, για λήψεις close up ή για λήψεις με χαμηλές ταχύτητες.

Κρατώντας τη μηχανή στο ύψος των ματιών θα έχετε μια "κανονική" θέα. Μια όμως λιγότερο φανερή γωνία λήψης ίσως δώσει δυναμικότερες φωτογραφίες Η έκταση μιας σκηνής πλήθους απαιτεί ένα ψηλό σημείο λήψης, ενώ τα παιδιά και τα ζώα συνήθως φωτογραφίζονται καλύτερα από χαμηλά επίπεδα. Η φωτογράφηση από επάνω κάνει τα αντικείμενα πιο επίπεδα και φανερώνει αναπάντεχα σχέδια και φόρμες. Φωτογραφίζοντας από το επίπεδο του εδάφους ή από πιο χαμηλά σημεία προς τα πάνω, δίνουμε έμφαση στην προοπτική και εξασφαλίζουμε επιβλητικές φωτογραφίες. Προσπαθήστε να αλλάξετε και εστιακές αποστάσεις (φακούς) ευρυγώνιο για χαμηλά σημεία λήψης και τηλεφακό για ψηλά για να μεγαλώσετε τις επιδράσεις της προοπτικής ή το αντίθετο.

Όρθιος με τη μηχανή κάθετη ή οριζόντια

Κρατήστε τα πόδια σας ανοιχτά και χρησιμοποιήστε το σώμα σας σαν στήριγμα της μηχανής Με το αριστερό σας χέρι στηρίξτε το φακό εστιάστε αλλάξτε διάφραγμα και με το δεξί σας ρυθμίστε την ταχύτητα του φωτοφράκτη

Για κάθετες λήψεις πιέστε τη μηχανή στο μέτωπο σας στηρίζοντας την με το αριστερό σος χέρι.

Για οριζόντιες λήψεις πιέστε τη μηχανή στο μάγουλο σας στηρίζοντας την και με τα δυο χέρια.

Στηρίζοντος ένα βαρύ τηλεφακό


Οι τηλεφακοί είναι ογκώδεις και με το βάρος τους δύσκολα στέκονται σταθερά. Η πιθανότητα; κουνήματος της μηχανής αυξάνεται μαζί με την αύξηση της εστιακής απόστασης του φακού. Το τρίποδο είναι το πιο αποτελεσματικό στήριγμα μιας μηχανής με τηλεφακό. Αν δε θέλετε να κουβαλάτε ένα τρίποδο, μια λαβή πιστολιού με ενσωματωμένο ντεκλανσερ, σας επιτρέπει να στηρίξετε τη μηχανή και να φωτογραφίσετε με το δεξί σας χέρι, αφήνοντας ελεύθερο το αριστερό να εστιάσει, να ρυθμίσει και να στηρίξει τον φακό.

Φωτογραφίζοντας ενώ κινείστε.

Όταν φωτογραφίζετε από ένα κινούμενο όχημα αποφύγετε να ακουμπάτε κάθε δονούμενη επιφάνεια μπορεί να πάρετε κουνημένες φωτογραφίες ακόμη και με γρήγορες ταχύτητες φωτοφράκτη Σκοπεύστε μπροστά προς την κατεύθυνση που κινείστε Αυτό ελαττώνει το κούνημα και το θόλωμα του θέματος

Χρησιμοποιήστε τη μεγαλύτερη ταχύτητα φωτοφράκτη που μπορείτε. Μερικές πολύ αποτελεσματικές λήψεις γίνονται από αεροπλάνα που πετούν χαμηλά.

Φωτογραφίζοντας από γονατιστή θέση


Τα παιδιά, τα μικρά ζώα, τα λουλούδια και κάθε θέμα πιο κοντό από σας, θα παραμορφωθεί λιγότερο αν γονατίσετε και έρθετε στο επίπεδό του. Γονατίστε με το ένα πόδι και αφήστε το χέρι σας να στηριχτεί στο άλλο πόδι. Σιγουρευτείτε ότι είστε σταθερός και χρησιμοποιήστε τη γρηγορότερη ταχύτητα φωτοφράκτη που μπορείτε.

Φωτογραφίζοντας από το επίπεδο του εδάφους.

Αν η μηχανή σας έχει σκόπευτρο waist Ievel μπορείτε να την ακουμπήσετε στο έδαφος και να βλέπετε την οθόνη της από επάνω Η φωτογράφηση από το επίπεδο του εδάφους αυξάνει την προοπτική και έχει την τάση να απομονώνει το θέμα από το φόντο του , δίνοντας μια έντονη εικόνα Προσέξτε πώς οι κοντινές μορφές είναι κάπως υπερβολικές. Ένας ευρυγώνιος και μια κοντινή λήψη θα δυναμώσουν αυτό τα εφέ.

Χρησιμοποιώντας ένα ψηλό σημείο λήψης

Τα ψηλά παράθυρα τα μπαλκόνια και οι ταράτσες προσφέρουν ασυνήθιστες απόψεις και γωνίες λήψης. Η φωτογράφηση από ψηλά επιπεδοποιεί κατά κάποιο τρόπο το θέμα σας και τονίζει τις οριζόντιες διατάξεις και σχέδια όπως αυτά που σχηματίζονται από την ομπρέλα και τη φιγούρα πάνω στην κουβέρτα. Μερικές φορές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια σκάλα. Καθίστε στο σκαλοπάτι και σταθεροποιήστε το σώμα σας πιέζοντας τα πόδια σας στα χαμηλά σκαλοπάτια. Μαζέψτε τα χέρια σας και κρατήστε τη μηχανή σφιχτά στο μάγουλο σας. Εναλλακτικές λύσεις είναι μια καρέκλα η μερικά ψηλά σκαλοπάτια.

Φωτογραφίζοντας πάνω από ένα πλήθος


Σε μεγάλη συγκέντρωση όπου δεν μπορείτε να έχετε μία ξεκάθαρη θέα μπορείτε να σηκώσετε τη μηχανή σταθεροποιώντας την με το λουρί της για να φωτογραφίσετε πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων. Αν έχετε μια μηχανή 6 χ 6 η ένα σκόπευτρο waist Ievel κρατήστε την ανάποδα για να δείτε την οθόνη της

Φωτογραφίζοντας από το επίπεδο του εδάφους

       

Φωτογραφίζοντας από ένα χαμηλό σημείο λήψης μπορείτε να μεταβάλετε την προοπτική και την εμφάνιση του θέματος Για τέτοιες λήψεις ξαπλώστε με τα πόδια ανοιχτά και στηρίξτε το σώμα σας με τους αγκώνες σας αφήνοντας ελεύθερα τα χέρια σας για τη μηχανή Αν θέλετε μια κατακόρυφη φωτογραφία θα πρέπει να στηριχθείτε εσείς και η φωτογραφική μηχανή πάνω στο αριστερό σας χέρι αφήνοντας το δεξί ελεύθερο να χειρίζεται τη μηχανή Φωτογραφίστε κατά μήκος του εδάφους ή κάθετα σε αυτό Αν έχετε στραμμένη τη μηχανή σας προς τα πάνω, διπλασιάστε την ταχύτητα και ανοίξτε το διάφραγμα κατά ένα στοπ.

 
 

Βιβλιογραφική αναφορά:

Παρούτσας Δ.,Κ., (2002) Project  Φωτογραφία : Ανακαλύπτω, μαθαίνω, χειρίζομαι , ανακτήθηκε την από https://www.paroutsas.gr/project/index.htm

 
     
     
 
 
  Σημείωση :
 Όλα τα παραπάνω καθώς και οι υπόλοιπες πληροφορίες, σχετικά με τη φωτογραφία περιέχονται στο "Βιβλίο της Έγχρωμης Φωτογραφίας" του Adrian Bailay & Adrian Holloway, εκδόσεις Grapholine, Trilofos, Thessalonikiείναι και είναι copyright της Dorling Kindesley Limited, London, από το 1979. Για την ελληνική γλώσσα και για όλο τον κόσμο © 1983, Σταύρος Μωρεσόπουλος. Στην ιστοσελίδα αυτή παρέχονται ενδεικτικά ως βιβλιογραφία στην παρούσα ακαδημαϊκή εργασία και έχουν έννοια απλής αναφοράς στο συγκεκριμένο βιβλίο.
 
     
     
 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

 Καθημερινή Διδακτική
[Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου] [Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία] [Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία] [Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα] [Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη] [Υπολογισμός κανονικής προϋπηρεσίας] [Πρόγραμμα υπολογισμού προϋπηρεσίας ωρομισθίων] [Πρόγραμμα υπολογισμού κατανάλωσης υγρών καυσίμων]
 Αυτόνομες Ενότητες
[Πελοποννησιακός Πόλεμος:  Βραβευμένο Παιχνίδι] [Τουριστικός Οδηγός Ευρυτανίας] [Ναρκωτικά: Πρόληψη και αντιμετώπιση] [Αρχές Γλωσσολογίας] [Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί] [Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού] [Πρώτες Βοήθειες] [Σχέδια Μαθημάτων για την προαγωγή της προστασίας των παιδιών] [Υπολογισμός Μορίων: Ποια σχολή να διαλέξω;] [Υπολογισμός Αναγνωσιμότητας Κειμένων]
 Επιστημονικά   Θέματα
[Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας] [Διδακτική της Γλώσσας] [Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά] [Διδακτική της Ιστορίας] [Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης] [Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου] [Διδακτική των Φυσικών Επιστημών] [Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης] [Γίνετε ποιητές: Στοιχεία στιχουργικής] [Υπολογιστής Αναγνωσιμότητας Κειμένων[Συγκριτική Παιδαγωγική ] [Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη] [Ψυχολογία] [Ειδική Αγωγή] [Στασιμότητα και απόρριψη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο] [Αλλαγές στην ταυτότητα του παιδιού και του εφήβου] [Εκπαίδευση και γνωστικές αλλαγές στη Μέση Παιδική Ηλικία] [Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γλωσσική ανάπτυξη] [Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο ] [Διαφορές συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ] [Εκπαίδευση ενηλίκων: Προβλήματα και θεωρητικές απόψεις] [Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό] [Επιθετικότητα στο σχολείο] [Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση:  Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία]
Ύλη για Διδασκαλεία & Εξετάσεις
[Εξεταστέα Ύλη  για τα Διδασκαλεία ] [Σημειώσεις Διδακτικής] [Σημειώσεις Ψυχολογίας] [Σημειώσεις Λογοτεχνίας ] [Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης] [Τι σημαίνει διαχείριση της Αλλαγής] [Η ψυχολογία των κινήτρων]
Ευέλικτη Ζώνη
[Θεωρητικό Υπόβαθρο] [Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο] [Τα προαιρετικά προγράμματα γενικά] [Σχέδιο Εργασίας:] [Φωτογραφία] [Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος] [Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"] [Σχέδιο Εργασίας: Η δημιουργία των Εποχών του Έτους ] [Σχέδιο Εργασίας: Οι σεισμοί στον τόπο μου] [Μάθετε τον κώδικα Μορς] [5 ρώσικα παραμύθια σε εικονογράφηση Ιβάν Μπιλίμπιν]
Διάφορα τεστ κουίζ και παιχνίδια
[Παιχνίδια - Διάφορα Χρήσιμα- Τεστ Ευφυΐας και προσωπικότητας]
 
 

Επισκέψεις από 1-1-2005: