Η εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
Επιμέλεια Ιστοχώρου: Διον. Κ. Παρούτσας
Προάγοντας την Προστασία του Παιδιού (από έκδοση του ΚΕΘΕΑ εγκεκριμένη από το Π.Ι.)
Περίληψη μαθήματος |
||
Τίτλος |
1.1 Η μοναδικότητά μου | |
Προτεινόμενος χρόνος | 45-60 λεπτά | |
Εισαγωγή | Για τα μεγαλύτερα παιδιά: Ζωγραφίζοντας το όνομα τους. Για τα μικρότερα παιδιά: Το «μαγικό» κουτί. |
|
Δραστηριότητα 1 | Εγώ Ένας ξεχωριστός άνθρωπος Τι με κάνει ξεχωριστό;
Τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω; Όλοι μαζί ανταλλαγή και συζήτηση. |
|
Δραστηριότητα 2 | Δραστηριότητα 2 Ο κόσμος μου Για τα μεγαλύτερα παιδιά: προσωπικοί χάρτες. Για τα μικρότερα παιδιά: πορτρέτα του εαυτού τους ή προσωπικά λουλούδια. |
|
Συνέχεια και αξιολόγηση | «Κάτι που έμαθα σήμερα για τον εαυτό μου, και με κάνει να αισθάνομαι όμορφα είναι...» Ομαδική συζήτηση και ανταλλαγή. |
|
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια | Συμπληρώνουμε τα ατομικά τετράδια «Χαίρομαι που είμαι εγώ γιατί...». Ζητάμε από την οικογένεια να συμπληρώσει τρία θετικά πράγματα για τα παιδιά ως επίλογο στα τετράδια. |
Σκοπός του μαθήματος |
Να βοηθήσει τα παιδιά: να συνειδητοποιήσουν πως είναι άτομα μοναδικά και ξεχωριστά, αναγνωρίζοντας τις δυνάμεις, τις ικανότητες και τα ατομικά χαρακτηριστικά τους. να αρχίσουν να συνειδητοποιούν τις επιρροές και τις σχέσεις που διέπουν τον κόσμο τους. να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους, εκτιμώντας τις δεξιότητες και τα επιτεύγματα τους. |
Θα χρειαστείτε: |
|
Προεργασία του μαθήματος |
Ζητήστε από τα παιδιά να βρουν τη σημασία του ονόματος τους και να μάθουν πώς επιλέχθηκε γι' αυτά, επίσης να φέρουν στο μάθημα μια φωτογραφία που δεν τη χρειάζονται, για τους ατομικούς χάρτες. Τα παιδιά θα μπορούσαν:
▲______________________▲____________________▲
Εναλλακτικές δραστηριότητες Τα παιδιά θα μπορούσαν:
|
Λέξεις κλειδιά |
δεξιότητες • περιορισμοί φιλοδοξίες • ελπίδες • μοναδικός ξεχωριστός • διαφορετικός • ομοιότητες • κάτι σπάνιο • ασυνήθιστος |
ΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
Εισαγωγή |
|
Επανάληψη του προηγούμενου μαθήματος. Συζητήστε σύντομα οποιεσδήποτε εξελίξεις γύρω από την εβδομάδα «Δημιουργώντας ένα σχολείο που ενδιαφέρεται». Πείτε περιληπτικά το σκοπό του σημερινού μαθήματος. Σήμερα θα προσπαθήσουμε να σκεφτούμε: για τον εαυτό μας και το τι άνθρωποι είμαστε και για ποιο λόγο δεν υπάρχει άλλος ακριβώς σαν κι εμάς πουθενά στον κόσμο. για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχουμε: δεξιότητες, ικανότητες, περιορισμούς και ελπίδες. για τα πράγματα, τους ανθρώπους και τους χώρους που φτιάχνουν τον κόσμο του καθενός μας. |
|
Εισαγωγική Δραστηριότητα |
|
Για τα μεγαλύτερα παιδιά Τα παιδιά να γράψουν το όνομα τους με κεφαλαία γράμματα σε μεγάλες κόλλες χαρτί. Καθώς το γράφουν να πουν τι σημαίνει, γιατί τους βάφτισαν έτσι και πώς νιώθουν γι' αυτό. Ανταλλαγή σκέψεων και συναισθημάτων. Για τα μικρότερα παιδιά Εξηγήστε στα παιδιά πώς θα τους δώσετε ένα μαγικό κουτί, που θα πρέπει να το πάρουν όλοι, ένας ένας. Μέσα υπάρχει η φωτογραφία ενός πολύ ξεχωριστού ανθρώπου. Δεν θα πρέπει να πουν ποιος είναι, μονάχα να κοιτάξουν μέσα στο κουτί και να το δώσουν στον επόμενο. Όταν θα έχουν κοιτάξει όλοι μέσα στο κουτί, ρωτήστε τους «Ποιος ήταν αυτός ο ξεχωριστός άνθρωπος;» |
|
Δραστηριότητα 1 |
|
Εγώ ένας ξεχωριστός άνθρωπος Βάλτε τα παιδιά να σχηματίσουν μια σειρά σύμφωνα με το πρώτο γράμμα του ονόματος τους και χωρίστε τα σε ζευγάρια. Τα παιδιά συζητούν και καταγράφουν με ζωγραφιές ή σε κείμενο σωματικά χαρακτηριστικά (χρησιμοποιώντας καθρέφτη για επαλήθευση), προσωπικά χαρακτηριστικά, δεξιότητες και επιτεύγματα. Επίσης σκέφτονται για τα πράγματα που θα ήθελαν να κάνουν αλλά δεν μπορούν ακόμη. |
|
Ομαδική συζήτηση και ανταλλαγή. | |
Δραστηριότητα 2 |
|
Ο κόσμος μου Για τα μεγαλύτερα παιδιά Τα παιδιά παίρνουν τους ατομικούς χάρτες και κολλάνε τις φωτογραφίες του εαυτού τους (ή τον ζωγραφίζουν) στο κέντρο του κύκλου και του βάζουν επιγραφή με έντονα γράμματα. Κάποιες από τις επικεφαλίδες για τους εξωτερικούς κύκλους μπορούν να είναι: Πώς είμαι, Η προσωπικότητα μου, Τα αγαπημένα μου πρόσωπα, Τα αγαπημένα μου πράγματα, Τα αγαπημένα μου μέρη, Τι μπορώ να κάνω, Τα χρώματα που προτιμώ, Το αγαπημένο μου φαγητό. Τα παιδιά πρέπει να συμπληρώσουν τους εξωτερικούς κύκλους. Για τα μικρότερα παιδιά Να ζωγραφίσουν το πορτρέτο τους και να του βάλουν επιγραφή. Να ζωγραφίσουν σε κομμάτια χαρτί τα αγαπημένα τους πράγματα, πρόσωπα, μέρη και να κολλήσουν τις εικόνες γύρω από το πορτρέτο τους. Τα σηκώνουμε ψηλά για να τα δουν όλοι |
|
Συνέχεια και αξιολόγηση |
|
Ομαδική συζήτηση και ανταλλαγή. Πιθανές ερωτήσεις: Διασκεδάσατε με αυτά που κάναμε; Πείτε μου κάτι από αυτά που μάθατε για τον εαυτό σας; Υπήρξαν εκπλήξεις; Πώς νιώθεις τώρα με τον εαυτό σου; Όλη η ομάδα λέει: «Κάτι που ανακάλυψα για τον εαυτό μου, που με κάνει να αισθάνομαι όμορφα είναι...» |
|
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια |
|
Τα παιδιά θα μπορούσαν:
|
|
Επιπλέον εργασίες | |
Τα παιδιά θα μπορούσαν:
|
Επισκέψεις από 1-1-2005:
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
ΚΕΘΕΑ 1998
Περιεχόμενα ενότητας |
Οδηγίες Χρήσης του Προγράμματος "Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού" |
Βασικά Μαθήματα |
Ενότητα 1 Εγώ Ένας ξεχωριστός άνθρωπος |
Ενότητα 2 Ένας από τους πολλούς Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διαλύω, διατηρώ σχέσεις |
Ενότητα 3 Συναισθήματα και αισθήματα Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων |
Ενότητα 4 Μαθαίνω καινούριες δεξιότητες |
Ενότητα 5 Αντιμετωπίζω προκλήσεις |
Ενότητα 6 Προσέχω τον εαυτό μου Πότε ένα μυστικό δεν είναι μυστικό; |
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ
Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google Μάθετε περισσότερα...