Η εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
Επιμέλεια Ιστοχώρου: Διον. Κ. Παρούτσας
Προάγοντας την Προστασία του Παιδιού (από έκδοση του ΚΕΘΕΑ εγκεκριμένη από το Π.Ι.)
Ενότητα 5. Αντιμετωπίζω προκλήσεις
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ||
ΤΙΤΛΟΣ |
5.4 Είμαι υπεύθυνος |
|
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ | 45 - 60 λεπτά | |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 | Παντομίμα, δουλειές που κάνω στο σπίτι, στο σχολείο, στην κοινότητα. | |
Ομαδική συζήτηση και ανταλλαγή. Υποχρεώσεις σε διάφορες ηλικίες και επίπεδα.
|
||
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 | «Ποιανού υποχρέωση είναι να φροντίζει την ασφάλεια και την υγεία μου;» Ζωγραφίζω και/ή γράφω. | |
Συζήτηση και ανταλλαγή. | ||
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 | Βοηθώ αυτούς που με βοηθούν. Αναλαμβάνω την ευθύνη του εαυτού μου. | |
Ομαδική ανταλλαγή, Γράφουμε στα ντοσιέ. Συμπληρώνουμε τα λουλούδια και φτιάχνουμε σήματα. | ||
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | Όλη η ομάδα μαζί ανακεφαλαιώνει και ανταλλάσσουν το περιεχόμενο των σημάτων. Άσκηση αξιολόγησης Στη σειρά. | |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ |
Τα παιδιά μπορούν:
|
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά:
|
ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ |
|
ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Τα παιδιά μπορούν:
Εναλλακτικές δραστηριότητες Τα παιδιά μπορούν:
|
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ |
υπευθυνότητα • ενθαρρύνω • προσωπικό • λέω όχι • είμαι ρεαλιστής • εγώ • θετικός • υποστηρίζω • το κάνω μόνος μου • βοηθώ • σίγουρος • αποφασιστικός • καλή κρίση • φρόνηση • οριοθέτηση • ζητώ βοήθεια • συνεργάζομαι |
ΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |
Εισαγωγή | |
Χωρίστε τα παιδιά σε ζευγάρια με ζευγάρια κάρτες ή με δραστηριότητα της επιλογής σας. Ζητήστε από το κάθε παιδί να επιλέξει μια δουλειά που κάνει (βλ. Εισαγωγή) και να κάνει την αναπαράσταση με παντομίμα στο ζευγάρι του. Το άλλο παιδί πρέπει να αναγνωρίσει την εργασία. | |
Δραστηριότητα 1 | |
Χωρίστε τα παιδιά σε ζευγάρια με ζευγάρια κάρτες ή με δραστηριότητα της επιλογής σας. Ζητήστε από το κάθε παιδί να επιλέξει μια δουλειά που κάνει (βλ. Εισαγωγή) και να κάνει την αναπαράσταση με παντομίμα στο ζευγάρι του. Το άλλο παιδί πρέπει να αναγνωρίσει την εργασία. | |
Ομαδική ανταλλαγή σκέψεων και συναισθημάτων. Φτιάξτε έναν κατάλογο με τις δουλειές/υποχρεώσεις που έχουν τα παιδιά στο σπίτι και στο σχολείο. Μιλήστε μαζί τους για τις δουλειές πώς νιώθουν όταν τις κάνουν, προτιμήσεις, επιβραβεύσεις, αξιοκρατία κλπ. Πιθανές ερωτήσεις: Γιατί πρέπει να κάνουμε δουλειές; Πώς μας βοηθούν να γίνουμε πιο υπεύθυνοι; Πώς διαφοροποιούνται οι υποχρεώσεις αυτές ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο; Σκεφτόμαστε και καταγράφουμε στην αφίσα «Υποχρεώσεις» τις υποχρεώσεις που έχουν οι άνθρωποι όταν είναι παιδιά και όταν μεγαλώσουν. Μιλήστε με τα παιδιά για το πώς και γιατί αλλάζουν οι υποχρεώσεις. | |
Δραστηριότητα 2 | |
Μοιράστε χαρτιά, μαρκαδόρους κλπ. Ζητήστε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν και/ή να γράψουν απαντώντας στην ερώτηση «Ποιανού υποχρέωση είναι να φροντίζει για την ασφάλεια και την υγεία μου;». Τονίστε ότι τα παιδιά πρέπει να γράψουν τη δική τους άποψη και όχι τη γνώμη κάποιου άλλου. | |
Ανταλλάσσουμε και καταγράφουμε τις απαντήσεις. Φτιάξτε μια ιστορία για τον τοίχο με θέμα «Οι άνθρωποι που φροντίζουν για την ασφάλεια και την υγεία μου». | |
Δραστηριότητα 3 | |
Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες των τεσσάρων και μοιράστε τους τις κάρτες που έχετε ετοιμάσει. Ζητήστε από τα παιδιά να σκεφτούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους που φροντίζουν για τη δική τους ασφάλεια και υγεία και να απαντήσουν στις ερωτήσεις: Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω; Πώς μπορώ να αναλάβω μεγαλύτερη ευθύνη για τον εαυτό μου και το σώμα μου; Τι είναι ρεαλιστικό; Μοιράστε υλικό για την κατασκευή λουλουδένιων σχημάτων. Τα παιδιά να γράψουν κύκλους διαμέτρου 8 εκ. σε μαλακό χαρτόνι και να σχεδιάσουν πέταλα γύρω γύρω. Πείτε τους να σημειώσουν στο κέντρο το όνομα τους και τη φράση «Προσέχω τον εαυτό μου», στα πέταλα να γράψουν τι πρέπει να κάνουν. Να γράψουν στα ντοσιέ τους και να συμπληρώσουν την ημιτελή πρόταση: «Θα βοηθήσω για τη φροντίδα του εαυτού μου...». | |
Συνέχεια και αξιολόγηση | |
Δείξτε τα «λουλουδένια» σήματα και αφήστε χρόνο στα παιδιά να κοιτάξουν και να σκεφτούν τη δουλειά που έκαναν. Μιλήστε με τα παιδιά για το μάθημα και τι καινούριο έμαθαν. Τονίστε την ανάγκη για υποστήριξη από φίλους και ενήλικες, για να αναλάβουν περισσότερες υποχρεώσεις και ενθαρρύνετε τα παιδιά να ζητούν βοήθεια και συμβουλές όταν τα χρειάζονται. Αξιολόγηση: Βάλτε τις επιγραφές «Στη σειρά». Ζητήστε από τα παιδιά να καθίσουν στην κατάλληλη θέση απαντώντας στις ερωτήσεις: «Σήμερα έμαθα....», «Αυτά που έμαθα με βοήθησαν...», «Το μάθημα μου άρεσε...... |
|
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια | |
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια Ζητήστε από τα παιδιά:
|
|
Επιπλέον εργασίες | |
Τα παιδιά μπορούν:
|
Επισκέψεις από 1-1-2005:
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
ΚΕΘΕΑ 1998
Περιεχόμενα ενότητας |
Οδηγίες Χρήσης του Προγράμματος "Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού" |
Βασικά Μαθήματα |
Ενότητα 1 Εγώ Ένας ξεχωριστός άνθρωπος |
Ενότητα 2 Ένας από τους πολλούς Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διαλύω, διατηρώ σχέσεις |
Ενότητα 3 Συναισθήματα και αισθήματα Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων |
Ενότητα 4 Μαθαίνω καινούριες δεξιότητες |
Ενότητα 5 Αντιμετωπίζω προκλήσεις |
Ενότητα 6 Προσέχω τον εαυτό μου Πότε ένα μυστικό δεν είναι μυστικό; |
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ
Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google Μάθετε περισσότερα...