Η εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
Επιμέλεια Ιστοχώρου: Διον. Κ. Παρούτσας
Προάγοντας την Προστασία του Παιδιού (από έκδοση του ΚΕΘΕΑ εγκεκριμένη από το Π.Ι.)
Ενότητα 1. Εγώ – ένας ξεχωριστός άνθρωπος
Περίληψη μαθήματος | ||
Τίτλος | 1.2 Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης | |
Προτεινόμενος χρόνος | 45-60 λεπτά | |
Εισαγωγή | Μοιράζομαι τον προσωπικό μου «θησαυρό». | |
Δραστηριότητα 1 | Συζήτηση, γράφουμε σ' ένα φύλλο ένα «Μπορώ» και ένα «Θα». Βάζουμε στόχους. | |
Δραστηριότητα 2 | Νιώθω όμορφα, νιώθω άσχημα -ηώς μπορούμε να βοηθήσουμε. Ένα ατομικό σχέδιο δράσης. Συνέχεια και αξιολόγηση | |
Συνέχεια και αξιολόγηση | Γραπτή αξιολόγηση. | |
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια |
Γράψτε μια σύντομη αναφορά για το αποτέλεσμα του σχεδίου δράσης. Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν για την περίσταση. Επιλέξτε μια εργασία διαφορετική. Ζητάμε οικογενειακή υποστήριξη. |
Σκοπός του μαθήματος |
Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά:
|
Θα χρειαστείτε: |
|
Προεργασία του μαθήματος |
Ζητήστε από τα παιδιά να επιλέξουν και να φέρουν στο σχολείο έναν προσωπικό θησαυρό για να τον δείξουν και να μιλήσουν γι' αυτόν στους άλλους, κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Εναλλακτικές δραστηριότητες Εάν δεν το έχουν ήδη κάνει, μπορούν να ετοιμάσουν ένα φυλλάδιο «Μπορώ, Δεν Μπορώ και Θα», φτιάχνοντας έναν κατάλογο με παλαιότερα επιτεύγματα και ελπίδες για το μέλλον. Το μαγικό-κοχύλι κάθε παιδί ενώ κρατά το κοχύλι λέει τρία θετικά πράγματα για τον εαυτό του/της, και δίνει το κοχύλι στον επόμενο. Η σημασία της επιβεβαίωσης καθόμαστε σε μικρούς κύκλους, και όλοι γράφουν το όνομα τους στο κάτω μέρος ενός φύλλου χαρτιού και το δίνουν σ' αυτόν που κάθεται στα δεξιά τους. Αυτός-ή γράφει πάνω πάνω στη σελίδα κάτι καλό γι' αυτόν του οποίου το όνομα βρίσκεται στο κάτω μέρος της σελίδας, το διπλώνει να μην φαίνεται αυτό που έγραψε και το δίνει στον επόμενο. Σιγά σιγά θα φτάσει πάλι στον ιδιοκτήτη, και τότε θα μπορέσει να διαβάσει όλα τα θετικά που έγραψαν γι' αυτόν ή αυτήν στο χαρτί. Γράμματα επιβεβαίωσης βάλτε τα ονόματα όλων των παιδιών σε ένα καπέλο. Τα παιδιά τραβάνε ένα όνομα από το καπέλο και γράφουν ένα γράμμα επιβεβαίωσης σε αυτό το άτομο. |
Λέξεις κλειδιά |
φιλοδοξία • επιβεβαίωση • βελτίωση προσωπικών στόχων • βάζω στόχους • σκοποί • φιλοδοξία • βελτιώνομαι • αναπτύσσομαι • θετικός • αρνητικός • ευεργετικός • καταστρεπτικός • δημιουργικός |
Πλάνο του μαθήματος | |
Εισαγωγή | |
Επαναλάβετε την προηγούμενη ενότητα και αναφερθείτε περιληπτικά στο σημερινό μάθημα. Καλό θα ήταν να τονίσετε το γεγονός ότι είτε μας αρέσει είτε όχι όλοι επηρεάζουμε τους άλλους -με αυτά που κάνουμε και με αυτά που λέμε-όπως επίσης αυτά που κάνουν και αυτά που λένε οι άλλοι επηρεάζουν εμάς. | |
Δραστηριότητα 1 | |
Ένα ένα τα παιδιά επιδεικνύουν το «θησαυρό» τους στην υπόλοιπη ομάδα και εξηγούν γιατί τον θεωρούν πολύτιμο. | |
Δραστηριότητα 2 | |
Χωρίστε τα παιδιά σε ζευγάρια και ζητήστε τους να βρουν κάποιον με το ίδιο χρώμα μάτια ή μαλλιά. Ζητήστε από τα παιδιά να μιλήσουν -και να γράψουν, εάν είναι απαραίτητοόλα τα ξεχωριστά πράγματα που μπορούν να κάνουν, π.χ. να κάνουν ποδήλατο, να διαβάζουν σωστά, να τρέχουν γρήγορα, να κολυμπήσουν μια φορά την πισίνα. Κάθε παιδί επιλέγει μία «δεξιότητα», γράφει το όνομα του και τη δεξιότητα σ' ένα φύλλο «μπορώ» και κολλάμε το φύλλο στο δέντρο των «μπορώ και θα ήθελα» (εάν τα παιδιά δεν μπορούν να γράψουν καλά, γράφουμε εμείς αντί γι' αυτά στα φύλλα). Το κάθε ζευγάρι μιλάει τώρα για τα πράγματα που δεν μπορεί να κάνει, αλλά θα ήθελε. Επιλέγουν ένα για το οποίο θα προσπαθήσουν στο μέλλον (φροντίστε ώστε να είναι πραγματοποιήσιμος ο στόχος για την ηλικία του παιδιού). Τα παιδιά συμπληρώνουν φύλλα «θα ήθελα» και τα κολλάνε στο δέντρο. |
|
Ομαδική συζήτηση και ανταλλαγή. | |
Δραστηριότητα 3 | |
Ζητήστε από τα παιδιά να ορίσουν ένα γραμματέα και ένα δημοσιογράφο σε κάθε ομάδα. Τα παιδιά συζητούν για αυτά που κάνουν οι άλλοι και τα στεναχωρούν. Τι έκαναν γι' αυτό; Τι είπαν; Γράψτε τις απαντήσεις τους. Συζητήστε για κάτι που έκανε κάποιος και τα έκανε να αισθανθούν όμορφα. Τι έκαναν; Τι είπαν; Γράψτε τις απαντήσεις τους. Ανταλλαγή απόψεων. Φτιάξτε έναν κατάλογο θετικής συμπεριφοράς για την τάξη, π.χ. έπαινοι, ενθάρρυνση, ευχαριστώ. Τα παιδιά επιλέγουν μία θετική συμπεριφορά και ένα άτομο με το οποίο την εφαρμόζουν. Ετοιμάζουν και συμπληρώνουν ένα προσωπικό Σχέδιο δράσης. |
|
Συνέχεια και αξιολόγηση | |
Συζήτηση και ανταλλαγή σκέψεων, συναισθημάτων, νέων γνώσεων. Γραπτή αξιολόγηση αντί για το «Το μέρος του μαθήματος που μου άρεσε καλύτερα ήταν...» και «Δύο καινούρια πράγματα που έμαθα σήμερα είναι...». | |
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια | |
Τα παιδιά πρέπει:
Ζητήστε υποστήριξη και ενθάρρυνση από τους γονείς/οικογένεια για να τα καταφέρουν. |
|
Επιπλέον εργασίες | |
Τα παιδιά θα μπορούσαν:
|
Επισκέψεις από 1-1-2005:
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
ΚΕΘΕΑ 1998
Περιεχόμενα ενότητας |
Οδηγίες Χρήσης του Προγράμματος "Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού" |
Βασικά Μαθήματα |
Ενότητα 1 Εγώ Ένας ξεχωριστός άνθρωπος |
Ενότητα 2 Ένας από τους πολλούς Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διαλύω, διατηρώ σχέσεις |
Ενότητα 3 Συναισθήματα και αισθήματα Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων |
Ενότητα 4 Μαθαίνω καινούριες δεξιότητες |
Ενότητα 5 Αντιμετωπίζω προκλήσεις |
Ενότητα 6 Προσέχω τον εαυτό μου Πότε ένα μυστικό δεν είναι μυστικό; |
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ
Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google Μάθετε περισσότερα...