Η εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
Επιμέλεια Ιστοχώρου: Διον. Κ. Παρούτσας
Προάγοντας την Προστασία του Παιδιού (από έκδοση του ΚΕΘΕΑ εγκεκριμένη από το Π.Ι.)
Ενότητα 6. Προσέχω τον εαυτό μου
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ||
ΤΙΤΛΟΣ |
6.1 Νοιάζομαι για το σώμα μου |
|
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ | 45 - 60 λεπτά | |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 | Ολόκληρη η τάξη μαζί Αυτά που μπορώ να κάνω με το σώμα μου. | |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 | Τι χρειάζεται το σώμα μου για να λειτουργήσει καλά, τι επηρεάζει την υγεία του. | |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 | και |
Τι άλλο μπορώ να κάνω για να βοηθήσω το σώμα μου να αισθανθεί καλύτερα; Υπογράφω συμβόλαιο |
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | Ομαδική συζήτηση και εφαρμογή. Αξιολόγηση, με χαμογελαστά, συνοφρυωμένα, ουδέτερα πρόσωπα για να δείξουμε ευχαρίστηση και χρησιμότητα του μαθήματος. | |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ | Ζητήστε από τα παιδιά να αρχίσουν, με τη βοήθεια της οικογένειας τους, να εφαρμόζουν το συμβόλαιο που υπέγραψαν. Το συμβόλαιο μπορεί να το προσυπογράψει και κάποιο μόλος της οικογένειας. |
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά:
|
ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ |
|
ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Τα παιδιά μπορούν:
Εναλλακτικές δραστηριότητες Τα παιδιά μπορούν:
|
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ |
υγιής • στον έβδομο ουρανό • με δεξιότητες • αισθάνομαι καλά • ευημερία • υπόσχεση • υπογράφω συμβόλαιο • προσπάθεια • αισθάνομαι μελαγχολικά • κάτω του αρτίου • λυπάμαι • συνεπαρμένος • εξουθενωμένος • ευδιάθετος • υγιής και δυνατός • κουρασμένος • χαρούμενος • κατάκοπος • άρρωστος • αδιάθετος περιμένω κάτι με ενθουσιασμό • χαλαρός |
ΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |
Εισαγωγή | |
Ανακεφαλαιώστε το προηγούμενο μάθημα, εάν χρειάζεται. Εισάγετε το μάθημα αναφέροντας το σκοπό και εξηγώντας τα παρακάτω Σε αυτό το μάθημα: θα συνεχίσουμε να μελετούμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να νιώσουμε καλά με τον εαυτό μας. θα επικεντρωθούμε στο σώμα μας και όλα αυτά που κάνουμε και νιώθουμε καλά ή όχι. θα υπενθυμίσουμε στον εαυτό μας ότι το σώμα μας είναι το μοναδικό που έχουμε και ότι έχουμε υποχρέωση να το προσέχουμε. |
|
Δραστηριότητα 1 | |
Ζητήστε από τα παιδιά να αξιοποιήσουν ολόκληρο το δωμάτιο δείχνοντας διάφορες δεξιότητες και κινήσεις του σώματος τους. Παροτρύνετε τα να χρησιμοποιήσουν διάφορα όργανα γυμναστικής και όλα τα μέλη του σώματος τους. Αφήστε χρόνο να ξεκουραστούν και να ηρεμήσουν. | |
Ζητήστε από τα παιδιά να σκεφτούν τι έκαναν και τι ήταν καινούριο. Καταγράψτε τις απαντήσεις τους. Ενθαρρύνετε τα να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους και, ιδιαίτερα, να πουν πώς νιώθουν τώρα. | |
Δραστηριότητα 2 | |
Χωρίστε τα παιδιά σε ζευγάρια είτε μετρώντας τα στον κύκλο είτε με κάποια δραστηριότητα της επιλογής σας. Ζητήστε από τα ζευγάρια να απαντήσουν στην ερώτηση: «Τι χρειάζεται το σώμα μου για να είναι υγιές;» και να γράψουν τις απαντήσεις τους στα ντοσιέ τους. Στις απαντήσεις μπορεί να συμπεριλαμβάνονται καθαρός αέρας, υγιεινή διατροφή, άσκηση. | |
Σκεφτείτε μαζί με τα παιδιά όλα όσα κάνουν κακό στο σώμα μας, π.χ. λήψη άγνωστων χαπιών, λίγος ύπνος. | |
Δραστηριότητα 3 | |
Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες των πέντε ατόμων είτε με κάρτες είτε με κάποια δραστηριότητα της επιλογής σας. Μοιράστε τις κάρτες με το θέματα, μία σε κάθε ομάδα. Ζητήστε από τα παιδιά να σκεφτούν και να γράψουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να διατηρήσουν το σώμα τους υγιές και καλά, σχετικά με την επικεφαλίδα που έχουν στην κάρτα τους. Ενθαρρύνετε τα να σκεφτούν πράγματα που κάνουν τώρα κακές ή λιγότερο υγιεινές συνήθειες που πρέπει να αλλάζουν (βλ. τον κατάλογο από τη Δραστηριότητα 2) καθώς και ποιος μπορεί να τους βοηθήσει. Ζητήστε από τα παιδιά να επιλέξουν για τον εαυτό τους έναν τρόπο για να εφαρμόσουν στο μέλλον. | |
Μοιράστε τα προσωπικά συμβόλαια. Ζητήστε από τα παιδιά να συμπληρώσουν ένα συμβόλαιο και να ζητήσουν τη βοήθεια και την υποστήριξη ενός φίλου. Εάν υπάρχει χρόνος, τα παιδιά μπορούν να διακοσμήσουν και να χρωματίσουν τα συμβόλαια τους. | |
Συνέχεια και αξιολόγηση | |
Μιλήστε με τα παιδιά για την ομαδική εργασία και τα ευρήματα της, δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να ενημερώσουν ολόκληρη την ομάδα. Ζητήστε από τα παιδιά να σκεφτούν τι έμαθαν σήμερα και πώς θα το εφαρμόσουν πρακτικά. Ερωτήσεις κλειδιά: Ποιους νέους τρόπους μάθατε σήμερα για να φροντίζετε το σώμα σας; Κατά πόσο αυτό είναι δική σας υπευθυνότητα; Πόσο εξαρτάται από άλλους ανθρώπους; Ποιον θα θέλατε να σας βοηθάει και να σας υποστηρίζει; Αξιολόγηση: Μοιράστε δύο φύλλα χαρτί στα παιδιά και ζητήστε τους να σχεδιάσουν χαμογελαστά, συνοφρυωμένα, ουδέτερα πρόσωπα για να δείξουν πόσο το διασκέδασαν και για να απαντήσουν στις ερωτήσεις «Σας άρεσε αυτό το μάθημα;», «Σας φάνηκε χρήσιμο;». |
|
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια | |
Να γράψουν στα ημερολόγια τους και να ζητήσουν από την οικογένεια τους να υποστηρίζουν και να προσυπογράψουν τα συμβόλαια τους. | |
Επιπλέον εργασίες | |
Τα παιδιά μπορούν:
|
Επισκέψεις από 1-1-2005:
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
ΚΕΘΕΑ 1998
Περιεχόμενα ενότητας |
Οδηγίες Χρήσης του Προγράμματος "Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού" |
Βασικά Μαθήματα |
Ενότητα 1 Εγώ Ένας ξεχωριστός άνθρωπος |
Ενότητα 2 Ένας από τους πολλούς Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διαλύω, διατηρώ σχέσεις |
Ενότητα 3 Συναισθήματα και αισθήματα Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων |
Ενότητα 4 Μαθαίνω καινούριες δεξιότητες |
Ενότητα 5 Αντιμετωπίζω προκλήσεις |
Ενότητα 6 Προσέχω τον εαυτό μου Πότε ένα μυστικό δεν είναι μυστικό; |
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ
Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google Μάθετε περισσότερα...