Η εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
Επιμέλεια Ιστοχώρου: Διον. Κ. Παρούτσας
Προάγοντας την Προστασία του Παιδιού (από έκδοση του ΚΕΘΕΑ εγκεκριμένη από το Π.Ι.)
Ενότητα 2. Ένας από τους πολλούς
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ||
ΤΙΤΛΟΣ | 2.3 Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διαλύω, διατηρώ σχέσεις | |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ |
45-60 λεπτά | |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΝΑΡΞΗΣ |
Επανάληψη του τελευταίου μαθήματος και αναφορά στο σκοπό του σημερινού. Καλωσόρισμα ενός καινούριου παιδιού στην τάξη. |
|
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 | Επιλογή και μίμηση ενός τρόπου να δείξεις τη φιλία σου. | |
Συζήτηση - διατήρηση φιλίας - τι μπορούμε να κάνουμε; | ||
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 |
Αλλάζοντας τα σχήματα φιλίας. Χαλώντας και δημιουργώντας μια φιλία - γράφουμε τις απαντήσεις. Μια φιλία τελειώνει, συναισθήματα. |
|
Συνέχεια. | ||
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | Αξιολόγηση από την ομάδα - αντίχειρες προς τα πάνω ή κάτω αντίστοιχα. | |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ |
- Καταγραφή σκέψεων και συναισθημάτων στα ατομικά τετράδια. - Μιλάμε σε ένα ξεχωριστό πρόσωπο για μια μακροχρόνια φιλία που έχουμε με κάποιον και τους λόγους που τη διατήρησαν. |
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Να βοηθήσει τα παιδιά: |
ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ |
|
ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν στα ατομικά τους τετράδια, με τη βοήθεια της οικογένειας τους αν χρειάζεται, τα ονόματα των καλύτερων φίλων τους ένα χρόνο πριν και τα ονόματα αυτών που είναι πιο κοντινοί τώρα. Εάν έχει υπάρξει αλλαγή, να γράψουν τους λόγους για τους οποίους νομίζουν πως έγινε και να τους φέρουν στο μάθημα. Εάν τα παιδιά λένε πως δεν έχουν φίλους, πείτε τους να περιγράψουν το φίλο που θα ήθελαν να έχουν και να σκεφτούν τρόπους δημιουργίας φιλίας. |
ΛΕΞΕΙΣ - ΚΛΕΙΔΙΑ |
ενδυνάμωση • διατήρηση • εκφράζω συναισθήματα • εμβαθύνω • τελειώνω • είμαι ανοιχτός • μοιράζομαι • χωρισμός • οδυνηρός • επίπονος • δουλεύουμε μαζί • δουλεύω σε κάτι • περιποιούμαι • αγαπώ • ενδιαφέρομαι |
ΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |
Εισαγωγική Δραστηριότητα | |
Κάντε μια σύντομη ανακεφαλαίωση του προηγούμενου μαθήματος, υπενθυμίζοντας στα παιδιά τα συστατικά στοιχεία μιας καλής φιλίας που έχουν Βρει. Πείτε τους ποιοι είναι οι στόχοι του σημερινού μαθήματος. Δώστε έμφαση:
|
|
Δραστηριότητα 1 | |
Με κάποια δραστηριότητα δική σας επιλογής χωρίστε τα παιδιά σε μικρές ομάδες. Ζητήστε από τις ομάδες να συζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να δείξουν τη φιλία τους στο καινούριο παιδί. Κάποιο παιδί να καταγράφει τις απαντήσεις. Κάθε ομάδα επιλέγει έναν από τους παραπάνω τρόπους και τον παρουσιάζει με νοήματα στην υπόλοιπη τάξη. Πιθανά παραδείγματα: ξενάγηση στο σχολείο, παίζουμε μαζί τους, τους προσκαλούμε για φαγητό. |
|
Ζητήστε από τα παιδιά να μαντέψουν τις μιμήσεις των ομάδων. Συζήτηση και ανταλλαγή. Πιθανές ερωτήσεις: Υπάρχουν άλλοι τρόποι να δείξουμε τη φιλία μας; Τι μπορούμε να κάνουμε για να διατηρήσουμε και να βαθύνουμε τη φιλία; Υπενθυμίστε στην ομάδα τα συστατικά στοιχεία μιας καλής φιλίας που εντόπισαν οτο προηγούμενο μάθημα. Δείξτε τους τον κατάλογο. Με ποιους τρόπους μπορούμε να τα δείξουμε; |
|
Δραστηριότητα 2 | |
Μοιράστε φύλλα χαρτί. Ζητήστε από τα παιδιά να σκεφτούν τους λόγους για τους οποίους μια φιλία μπορεί να διακοπεί - προσωρινά ή μόνιμα. Τα παιδιά πρέπει να γράψουν ένα λόγο στο χαρτί - το λόγο που πιστεύουν πως είναι ο πιο συνηθισμένος. Κρατήστε τα χαρτιά ανώνυμα. Στο πίσω μέρος του χαρτιού πείτε τους να γράψουν έναν τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος, χωρίς να χαλάσουν τη φιλία, εάν είναι δυνατόν. Μαζέψτε τα χαρτιά σε ένα κουτί ή ένα καπέλο. Ανακατέψτε τα και ξαναμοιράστε τα στα παιδιά, τα οποία διαβάζουν δυνατά αιτία και απάντηση. Φτιάχνετε έναν κατάλογο στον πίνακα ή στον πίνακα με τα χαρτιά. Πιθανές ερωτήσεις: Υπάρχουν αίτια ή απαντήσεις που λείπουν; Τι συναισθήματα τους γεννιούνται; Πώς μπορεί να νιώθουν οι δύο φίλοι; Χρησιμοποιώντας τις απαντήσεις των παιδιών φτιάξτε έναν κώδικα της τάξης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις φιλίες. Συζητήστε για τη συμφιλίωση, την αποδοχή, την αντιμετώπιση του πόνου, για πηγές βοήθειας. | |
Συνέχεια και αξιολόγηση | |
Τα παιδιά επιλέγουν συνεργάτη και συζητούν τι καινούριο έμαθαν. Ερωτήσεις κλειδιά: Τι μάθατε για τη δημιουργία και τη διατήρηση φίλων; Πώς θα σας επηρεάσει αυτό; Τι μπορείς να κάνεις για να δείξεις στον καλύτερο σου φίλο ότι νοιάζεσαι γι' αυτόν; | |
Ζητήστε από τα παιδιά να σας πουν αν τους άρεσε ή όχι το μάθημα δείχνοντας με τον αντίχειρα τους προς τα πάνω ή κάτω αντίστοιχα. | |
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια | |
Τα παιδιά μπορούν:
|
|
Επιπλέον εργασίες | |
|
Επισκέψεις από 1-1-2005:
Βιβλιογραφική αναφορά σε αυτή τη σελίδα:
ΚΕΘΕΑ 1998
Περιεχόμενα ενότητας |
Οδηγίες Χρήσης του Προγράμματος "Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού" |
Βασικά Μαθήματα |
Ενότητα 1 Εγώ Ένας ξεχωριστός άνθρωπος |
Ενότητα 2 Ένας από τους πολλούς Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διαλύω, διατηρώ σχέσεις |
Ενότητα 3 Συναισθήματα και αισθήματα Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων |
Ενότητα 4 Μαθαίνω καινούριες δεξιότητες |
Ενότητα 5 Αντιμετωπίζω προκλήσεις |
Ενότητα 6 Προσέχω τον εαυτό μου Πότε ένα μυστικό δεν είναι μυστικό; |
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ
Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google Μάθετε περισσότερα...